برگزاری مراسم زیارت «از بعید» پیامبر اکرم(ص) در سراسر آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری شبستان: ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم (ص) در آستانه فرا رسیدن ۲۸ صفر سالروز رحلت جانسوز رسول مهربانی و رحمت عالمیان در تبریز تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جلسه ستاد گرامیداشت پیامبر اعظم(ص) و نشست هم‌اندیشی پیرامون برگزاری مراسم زیارت «از بعید» آن حضرت اظهار داشت: اسلام دین محبت و رسولش رحمتی برای عالمیان است.

وی با تأکید بر این‌که ترویج فضائل و آموزه های نبوی در سطوح مختلف اجتماعی ضرورتی مهم برای نهادینه شدن مکارم اخلاقی است، خاطرنشان کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های مذهبی در سالروز رحلت جانسوز رسول مهربانی و رحمت عالمیان بایستی منجر به ارتقای سطح معرفتی نسل جوان جامعه شود.

محمدپور با اشاره به برگزاری مراسم زیارت «از بعید» پیامبر اکرم(ص) در سالروز رحلت آن حضرت گفت: این مراسم معنوی و معرفتی در تمامی مساجد محوری و مصلاهای استان این مراسم معنوی با حضور اقشار مختلف مردم و با مشارکت ارگان ها و نهادهای استانی در قالب ستادهای برگزاری مراسم ازبعید در تمامی شهرستان ها و مرکز استان مطابق سال های گذشته برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در پایان شخصیت پبامبر عظیم الشأن اسلام را نماد وحدت میان مسلمانان جهان دانست و بر توجه به ظرفیت‌های وحدت‌بخش وجود گرامی آن رسول رحمت تأکید کرد.

بنابر این گزارش، در این جلسه مقرر شد؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اطلاع رسانی و حمایت از برگزاری مراسم زیارت از بعید در تبریز و شهرستان ها اقدام به طراحی و چاپ بنرهای تبلیغی جهت نصب در مرکز استان و شهرستان ها اقدام نماید.

همچنین قرار شد روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به طراحی و چاپ هفت هزار نسخه از زیارتنامه پیامبر اکرم(ص) ازبعید (دارای متن عربی و ترجمه فارسی) و ارسال به تمامی ادارات شهرستانی اقدامات لازم را داشته باشد و پوشش خبری مراسم نیز با همکاری صدا و سیما، خبرگزاری ها، مطبوعات استانی و همچنین خبرگزاری شبستان خواهد بود.

کد خبر 668005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha