پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی است

جانشین پلیس پیشگیری ناجا یشگیری اجتماعی را مقدم بر پیشگیری انتظامی دانست و گفت: فرماندهان و روسای کلانتری ها بازوان رسانه شفاهی نیروی انتظامی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج،، سردار اسماعیل صفری، جانشین پلیس پیشگیری ناجا امروز در همایش روسا و فرماندهان پاسگاه های انتظامی کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج، پیشگیری اجتماعی را مقدم بر پیشگیری انتظامی دانست و گفت: فرماندهان و روسای کلانتری ها بازوان رسانه شفاهی نیروی انتظامی هستند که وظیفه خطیر آگاهی سازی و اقناگری را در سطح جوامع هدف بر عهده دارند.


صفری، با تاکید بر تسریع در انجام ماموریت های متنوع، پیشگیری از سلایق کاری، تحول گرایی، توجه ویژه به صف و سرانگشتان، بیان کرد: فرماندهان و پرسنل ناجا می بایست در تعامل درون و برون سازمانی مثبت و سازنده، انتقال تجربیات و تشریح و توجیه مسائل اعتقادی، حفاظتی و صیانتی، دانش پژوهی، جامعه محوری و اتکا بر فن آوری اعم از سخت افزاری و نرم افزاری تلاش و پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.


جانشین فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد هم به انجام اقدامات پیشگیرانه پلیس از سوی کلانتری ها و پاسگاه ها اشاره و به کارگیری طرح های ابلاغی استان را وسیله ای برای بهبود روش‎ های مستمر اعلام کرد.


سرهنگ علی محمد زارعی افزود: این همایش با محوریت و هدف ارتقای سطح علمی، آگاهی، بصیرت، تبادل نظرات چهره به چهره، آموزش کسب اطلاعات از پیشرفت های کاری و بررسی تهدیدات، آسیب ها و فرصت ها برگزار شده است.


وی، دقت در صحت آماری، اشرافیت اطلاعاتی، توجه به مباحث دینی و اخلاقی، رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، آشنایی به مسایل روز و توجه به تفرجگاه ‎ها و حوزه حمل و نقل در فصل تابستان را از جمله اقداماتی برشمرد که می بایست موردتوجه فرماندهان و روسای کلانتری های استان  باشد.


حجت الاسلام سعیدی رئیس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این همایش، با تاکید بر سازمان دینی و وجود پرسنل متدین، رعایت اخلاق نیکو و احترام به ارباب رجوع و زیردستان را زمینه پیشبرد امور اعلام کرد.


دادستان عمومی و انقلاب یاسوج نیز در این همایش، همکاری و تعامل بیش از پیش نهادهای امنیتی و قضایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: این همکاری ها می بایست افزایش یابد تا بتوان در سایه امنیت به وجود آمده به توسعه پایدار دست یافت.


حجت الاسلام و المسلمین موسوی، ضمن ناکافی دانستن پیشگیری کیفری در تمام امور، افزود: با پیشگیری کیفری جرایم کاهش نمی یابد و می بایست اقدامات پیشگیرانه انتظامی در تمام حوزه ها رعایت شود.


گفتنی است، این همایش با حضور روسا و فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه های کهگیلویه و بویراحمد، معاونان و روسای پلیس های تخصصی در یاسوج برگزار شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 66830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha