پیاده روی اربعین حسینی واقعیت تفکر اسلام را به مسئله «صلح»  نشان می دهد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان البرز پیاده روی اربعین حسینی را نگاه جهانی به اصل مهدویت و ظهور خواند و گفت: پیاده روی اربعین حسینی واقعیت تفکر اسلامی را به مسئله «صلح» نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی ظهر جمعه (۱۹آبان) در تشریح مبحث اخلاقی پرهیز از غیبت متعاقب با خطبه های پیشین، گفت: حرمت شرعی غیبت وقتی است که عیوب آن نزد مردم مشهور باشد و فرد نخواهد با گفتن آن نقص او را خوار کند.

 

خطیب نماز جمعه کرج با بیان این مهم که درمان غیبت چون دیگر بیماری های روحانی و نفسانی دو راه علمی و عملی دارد، توضیح داد: کنترل عملی زبان انسان متقی مهار شده است و همواره به این مطلب می پردازد که زبانش او را به سوی خیر برساند.

 

آیت الله حسینی همدانی افزود: انسان متقی از بیاناتی که پشت آن فکر است استفاده می کند و رعایت همین مورد که انسان توجه به گفته هایش داشته باشد، یکی از راه های رسیدن به تقوای الهی است.

 

تهمت یکی از گناهان خطرناکی است که امروز جامعه گرفتار آن است اگر حرف زدن نقره است سکوت نقره است، امام جمعه کرج ذیل این مهم عنوان کرد: مطلب دیگر که باعث می شود غیبت را کنار بگذاریم، روابط و انتخاب دوستان است‌. در مجالسی شرکت نکنید که در آن غیبت است حتی مجلس صله رحم در مجلسی که غیبت می کنند ننشینید و یا موضوع را تغییر دهید.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی امروز با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: اهل تقوا بصیرت و ایمان خود را چون خود را در راه خدا می ببینند، تقویت می کنند.

 

موعظه زمینه اصلاح نفس است

 

وی با تأمل بر این مطلب که اهل ایمان می دانند که موعظه انسان را زنده می کند توضیح داد: موعظه زمینه اصلاح نفس است و اهل تقوا با بهره مندی از چشم عبرت بین تاثیر می پذیرد و این وسیله رشد است.

 

امام جمعه کرج با ذکر مناسبت های پیش رو در هفته جاری به مسئله اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: حرکت عظیم انسان های مشتاق به زندگی حسینی پیام های بسیار بالایی دارد.

 

به گفته وی ، اگر بنا است که کمتر از ۲۵سال از اسرائیل چیزی باقی نماند ؛ که البته نخواهد ماند، مقدمه آن از پیاده روی اربعین حسینی آغاز شده است.

 

وی توضیح داد: با این وصف هعده ای سعی در تخریب این حرکت الهی دارند. مواردی از تخریب در رسانه های غربی مطرح می شود تنها یک مورد به عنوان مثال این است که این حرکت سیاسی از طرف ایران در حال هدایت است. آنان غافل از این هستند که از این جمعیت ۲۴میلیونی تنها ۲و نیم میلیون نفر از ایران است.

 

رئیس شورای فرهنگی استان البرز با بیان این مطلب که اربعین نگاه جهانی به اصل مهدویت و ظهور است، مطرح کرد: پیاده روی اربعین حسینی واقعیت تفکر اسلام به مسئله «صلح» را نشان می دهد.

 

وی با تامل بر این مهم که نباید نسبت به حضور کودکان و نوجوانان بی توجه بود، عنوان کرد: یکی از ثمرات آن این است که روحیه استکبار ستیزی را به آنان می آموزد.

 

درخواست ائمه جمعه از مجامع بین المللی برون رفت از وضعیت نسل کشی مسلمانان است

 

در بخش دیگر خطبه امروز، خطیب نماز جمعه کرج اظهار داشت: از دیگر مطالب سیاسی در حال حاضر به کار بردن کلماتی است که هر یک به نوبه خود هوشیاری مسئولان امور خارجه را می طلبد به عنوان مثال، وزیر خارجه بحرین گفته است باید ایران را مهار و خطر آن را دفع کنیم.

 

وی در ادامه به نسل کشی های متعدد مسلمان در جای جای جهان اشاره کرد و گفت: نسل کشی هایی که امروز در جهان اتفاق  می افتاد هفت میلیون نفر در یمن در خطر قحطی  هستند و در همین جا ما امام جمعه های ایران از مجامع بین المللی می خواهیم از برون رفت از این وضعیت فعال تر عمل کنند.

 

وی به حضور استکباری آل یهود و آل سعود در منطقه اشاره کرد و گفت: آل یهود پس از استیصال لشکر خود و هجمه قدرت حزب الله همواره در صدد تدارک حمله به ایران است و آنان توهم پیروزی بر ایران را دارند، ولی آل سعود و آل یهود بدانند اگر آغازگر جنگ باشند با اراده خود نمی توانند از این جنگ رهایی پیدا کنند.

 

خطیب جمعه کرج خطاب به آل سعود و آل یهود مطرح کرد: آنان بدانند لشکر عملیاتی البرز به تنهایی کار شما را تمام می کند؛ پیش بینی ما این است که فتنه ای که در لبنان کلید خورده است نابودی اسرائیل را در پیش دارد.

 

باید اعتیاد به کتابخوانی پیدا کرد ؛ فضای مجازی دروغ است

 

خطیب نماز جمعه کرج با نظر به اهمیت جایگاه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: سواد رسانه ای مردم ما کم است در حال که رسانه بهترین امکان یادگیری است. سرانه کتابخوانی ما در تمام سطوح کم است و باید در بحث وقف کتاب، تبلیغات کتابخوانی کار کرد.

 

آیت الله حسینی همدانی با طرح این پرسش که چند بنر شهری در زمینه کتاب و کتابخوانی است؟ چند تا گزارش خبری در روزنامه ها و صدا و سیما انجام شده است، بر این مهم تاکید کرد که کتاب غذای روح انسان است.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند امروز کتابخوانی یک امر واجب دینی است بر امر کتاب و کتابخوانی تاکید ویژه کرد.

 

نهضت از بین بردن فساد اقتصادی در دستگاه های استان ایجاد شود

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز خطاب به مسئولان ارشد و مدیران اجرایی استان گفت: از افراد متدین، کار بلد و با تقوا در کارها استفاده کنید و در انتصابات خدا را در نظر بگیرید.

 

وی تاکید کرد: اگر فساد کسی برای شما محرز شد محکم بایستید، باید نهضت از بین بردن فساد اقتصادی در دستگاه های استان ایجاد شود.

 

آیت الله حسینی همدانی در پایان به مسئله افزایش ۱۹ درصدی واردات اجناس چینی به کشور اشاره کرد و گفت: افزایش ۱۹درصدی واردات جنس چینی به کشور با بحث اقتصاد مقاومتی مطابقت ندارد.

 

 

کد خبر 668373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha