زیر پوست تهران تدین و عشق به اهل بیت (ع) وجود دارد/ جنایتکاران دیروز و امروز در عربستان به جان هم افتاده اند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت تهران در پایان این بخش از سخنان خود خطاب به مقامات عربستانی گفت : بزرگتر از شما که صدام بود ، با این ملت در افتاد و سرانجام این ملت او را به روز سیاه نشاند .

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله سید احمد خاتمی، در خطبه دوم به بررسی و تحلیل مهمترین رویدادهای داخلی و همچنین منطقه ای پرداخت. وی ابتدا به موضوع اربعین حسینی پرداخت و مسئله اربعین را یک واقعه بزرگ و بی نظیر دانست و با اشاره به حضور بیش از 20 میلیون نفر مسلمان و غیرمسلمان از ملیت ها ، کشورها و اقوام مختلف بصورت خودجوش در این مراسم گفت: خداوند این فرصت را خلق کرد و امیدواریم قدر این فرصت را بدانیم و عطر سید الشهدا را حفظ کنیم.


خطیب موقت جمعه تهران همچنین از مردم و دولت عراق برای پذیرایی عزتمندانه از زائران امام حسین (ع) تقدیر کرد.


وی همچنین به راهپیمایی اربعین مردم تهران در مسیر 17 کیلومتری میدان امام حسین تا مرقد مطهر عبدالعظیم حسنی اشاره کرد و گفت: این نشانگر این است که زیر پوست تهران تدین و عشق به اهل بیت (ع) وجود دارد .


وی افزود: نابهنجاری هایی هم هست اما نباید با بزرگ کردن آن این حضور مردمی و عشق به امام حسین (ع) را کمرنگ کرد.


آیت الله خاتمی حضور پرشور مردم تهران در راهپیمایی روز گذشته از میدان امام حسین به سمت مرقد مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) را پیامی جدی برای بیگانگان دانست و گفت: جمعیتی که دیروز برای راهپیمایی آمده بودند تربیت یافتگان مکتب سید الشهدا (ع) هستند.


این عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان تاکید کرد: اگر دشمن بخواهد کمترین آسیبی به ملت بزرگ ایران بزند همین جمعیت دندان های دشمن را در دهانش خرد خواهد کرد.


آیت الله خاتمی گفت: زبان حال و قال جماعتی که دیروز در راهپیمایی شرکت کردند و امروز در سراسر ایران در مراسم نماز جمعه حضور دارند این است که ما پیرو حسینیم و ذلت نمی پذیریم.


امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه دوم نماز به خنثی شدن توطئه اسرائیل جدید در منطقه اشاره کرد و گفت: برگزاری همه پرسی در منطقه کردستان عراق توطئه ای برای ایجاد اسرائیل دیگری در منطقه بود .


وی با اشاره به نصایح مسئولان ایرانی و عراقی به مقامات کردستان عراق و اصرار آنان بر برگزاری همه پرسی گفت: بعد از همه پرسی ، مقامات کردستان عراق متوجه شدند که کاملا در میدان آمریکا و اسرائیل بازی کردند.
آ

یت الله خاتمی با تقدیر از دولت عراق که سریع اختیارات و امنیت منطقه نفت خیز کرکوک را بر عهده گرفت و باعث خنثی سازی توطئه جدید در این کشور شد خطاب به مسئولان منطقه کردستان عراق گفت: حالا که تجربه گذشته شما شکست خورد با دولت یکپارچه عراق همراه شوید و بازیچه آمریکا و اسرائیل قرار نگیرید.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه طومار گروهک جنایت کار داعش در عراق و شام پیچیده شد گفت: آنهایی که آرزوی دولت بزرگ عراق و شام را در سر می پروراندند با شکست و با یک پرونده سراسر خیانت و جنایت رفتند .

وی افزود: دنیا باید از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فتوای مرجعیت ، دولت و ارتش عراق ، دولت سوریه که این خطر را از کنار بشریت راندند تقدیر کند.


آیت الله خاتمی با اشاره به نقش و جایگاه سردار قاسم سلیمانی در این زمینه گفت:​ سردار سلیمانی مسئولیت مستشاری خود را به خوبی در این زمینه ایفا کرد و باید به این سردار سرافراز افتخار کنیم.


امام جمعه موقت تهران در ادامه به توطئه های آمریکا و غرب برای ایجاد داعش اشاره کرد و افزود: غربی ها اعتلاف ضد داعش را برای عوام فریبی تشکیل دادند چرا که آنان هیچ کاری علیه داعش انجام ندادند و کمک رسان به آنها بودند.

وی افزود: آمریکا و اروپا داعش مدیریت شده را می خواهند به گونه ای که هرزمانی خواستند به ایران نیش بزنند و آسیبی متوجه آنان نگردد.


آیت الله خاتمی گفت: اگر ایران وارد مبارزه با داعش نمی شد این پیروزی ها در عراق و سوریه حاصل نمی گشت.


امام جمعه موقت تهران همچنین به انتقادهای برخی ها به حمایت ایران از سوریه و عراق در مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: افرادی که آن روزها این حرف ها را می زدند، اگر ما در مبارزه با داعش وارد عمل نمی شدیم امروز باید داعش را در خیابان های تهران و شهرها و استان های بزرگ مرزی می دیدیم و با آنان می جنگیدیم و این موفقیت ها با مدیریت های مقام معظم رهبری بود.    

               
آیت الله سید احمد خاتمی در ادامه با اشاره به تحولات اخیر لبنان و استعفای سعد حریری در عربستان، فراخوانی نخست وزیر یک کشور دیگر به ریاض و اجبار وی به استعفا را نوعی تحت الحمایگی دانست که عربستان آن را به صورت صریح و با کمال پررویی ، انجام داد .


امام جمعه موقت تهران  با اشاره به امیدهای عربستان به لبنان گفت : این کشور لبنان درهم ریخته و آشوب زده را می خواهد ، چرا که آرامش در لبنان منفور عربستان است و پای این کشور در هر جنایتی در لبنان وجود دارد.


وی همچنین به توطئه های عربستان در کشورهای منطقه از جمله عراق ، سوریه و یمن اشاره کرد و گفت : هر توطئه ای که علیه مردم در کشورهای منطقه اتفاق می افتد پای عربستان در آنها دیده می شود .


امام جمعه موقت تهران با تقدیر از سید حسن نصرالله رهبر مجاهد لبنان در هدایت امور افزود: در شرایط فعلی پیش آمده نیز رئیس جمهور لبنان همراه سید حسن نصرالله است و ما امیدواریم توطئه این توطئه گران در لبنان خنثی شود .


خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه به تحولات داخلی عربستان و دستگیری تعدادی از شاهزادگان از سوی ولیعهد این کشور اشاره کرد و گفت : جنایتکاران دیروز و امروز در عربستان به جان هم افتاده اند که به نظر ما تمام این درگیری ها یک نوع بازی زرگری است .


وی به پرداخت رشوه یک میلیارد دلاری از سوی ولیعهد عربستان به رئیس جمهور آمریکا جهت خوش خدمتی و حمایت از وی برای رسیدن به پادشاهی در این کشور، آن را همانند عملکرد دوران اواخر رژیم پهلوی در ایران دانست و گفت : شاه برای اینکه در تاج و تخت بماند به دستگیری وفادارترین نیروهای خود پرداخت تا همه جنایات انجام داده را پای آنها بنویسد اما مردم ما هشیار بودند و تحت تاثیر قرار نگرفتند .

وی ابراز امیدواری کرد : این نوع تحولات در حکومت عربستان نوید گر روزهای آخر این حکومت باشد.

آیت الله خاتمی از ولیعهد عربستان بعنوان یک جوان ناپخته در امور کشور داری نام برد و با اشاره به تهدیدات جمهوری اسلامی ایران و حزب الله از سوی این جوان ناپخته گفت : شما از این حرفها خجالت بکشید ، شما یمن را با خاک یکسان کردید و به گفته سازمان ملل قحطی بی نظیر در یمن در راه است و خوراک شما کشتار آدمهاست .

وی خطاب به ولیعهد عربستان سعودی گفت : ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ، عرض خود می بری و زحمت ما می داری .

امام جمعه موقت تهران در پایان این بخش از سخنان خود خطاب به مقامات عربستانی گفت : بزرگتر از شما که صدام بود ، با این ملت در افتاد و سرانجام این ملت او را به روز سیاه نشاند .

خاتمی افزود : شماها که عددی به حساب نمی آیید دست بردارید از این حرفهای بچه گانه .

خطیب موقت جمعه تهران خطاب به ولیعهد عربستان گفت : اگر این حرفهای بچه گانه ادامه پیدا کند و به خیال خامتان وارد عرصه های عملی بشوید سیلی خواهید خورد که از جای خودتان نتوانید بلند شوید.

خطیب جمعه تهران همچنین در بخشی از خطبه دوم نماز جمعه تهران یاد و خاطره علامه محمدحسین طباطبایی مولف تفسیر المیزان و همچنین علامه محمدتقی جعفری از اساتید بزرگ فلسفه را گرامیداشت و از آنان بعنوان رزمندگان عرصه فرهنگ نام برد .

وی همچنین یاد و خاطره شهیدان مرزبان در چالدران را که در مصاف با ضد انقلاب به شهادت رسیدند، گرامیداشت .

آیت الله احمد خاتمی از تمامی نیروهای مسلح نظامی و انتظامی نیز بخاطر فداکاری های آنان در ایجاد امنیت ، تقدیر و تشکر کرد .

ضرورت حفظ زبان و داشتن صبر و مقاومت
خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه اول با اشاره به آیات و روایات ضمن پرداختن به دو موضوع آفت های زبان و صبر و مقاومت نمازگزاران را با سبک زندگی قرآنی آشنا کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) گفت: طبق روایتی که از حضرت مولا علی (ع) به ما رسیده است تقوای سودمند از رهگذر حفظ زبان است و کسی که نتواند زبانش را کنترل کند بسیاری از گناهان را مرتکب می شود.

وی افزود: مرحوم فیض کاشانی برای آفت های زبان 18 مورد، یکی از علمای بزرگ 30 آفت و نویسنده ای دیگر 200 آفت را ذکر کرده است.

خطیب نمازجمعه تهران در ادامه با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران به تفسیر این آیه پرداخت و گفت: در این آیه شریفه چهار عامل موفقیت در همه عرصه ها بیان شده است به خصوص در عرصه زندگی فردی و اجتماعی که یکی از آن ها درباره صبر است.

وی افزود: معنای آیه این است که همان طور که دشمنان شما می ایستند و خسته نمی شوند و مبارزه می کنند، صبر شما هم کمتر از آن ها نباشد.

آیت الله خاتمی درباره تفسیر این آیه گفت: این آیه پنج نکته دارد و اولین آن ها به این موضوع برمی گردد که زندگی ارزشی هزینه بر است همان طور که پیامبران در طول تاریخ مشکلات زیادی داشته اند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: نکته دیگری که در این آیه وجود دارد این است که هزینه پرداختن فقط برای ارزشی ها نیست بلکه غیرارزشی ها نیز برای زندگی باطل شان هزینه می کنند و کشته می دهند، برای نمونه آمریکایی ها هم کشته می دهند ولی هزینه ارزشی ها ماندگار است و هزینه غیر ارزشی ها از بین می رود و آن ها که خدا را باور ندارند هرچه هزینه می کنند تلف می شود.

وی گفت: نکته دیگر این است که دشمن از سرسختی بر سر موضع خودش به دنبال این است که اولا روحیه طرف مقابل را از بین ببرد و بعد ضمن این که فرهنگ «ما نمی توانیم» را جا بیندازد، شما را به تسلیم وادار کند.

آیت الله خاتمی افزود: باید به این نکته توجه داشت که رهروان راه انبیا ضعیف نمی شوند و به فضل خدا دشمن را از پا در می آورند.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: صابروا یعنی سست نشدن و پیمودن راه حق و رهروان راه حق باید بدانند برنده نهایی این میدان آن ها هستند؛ در واقع دشمنان دست و پا می زنند اما پیروز نهایی شما متولیان هستید.

وی گفت: در سه آیه از قرآن کریم سوره های اعراف آیه 128، هود آیه 49 و قصص آیه 83 به موضوع پاداش نیک برای متقین اشاره شده و آمده است سرانجام نیک برای کسانی است که با خدا هستند و ما آیاتی داریم که پیروزی حق را بر باطل وعده می دهد؛ آیاتی که وعده پیروزی حزب الله بر حزب شیطان می دهد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: وقتی یکی بی حوصله می شود باید بگویید که نباید با یک مشکل کوچک از راه به در رفت و باید آن ها را به صبر دعوت کنید و بگویید که با انقلاب اسلامی چگونه قرآن زنده شد و راهپیمایی 20 میلیونی اربعین را بگویید که چگونه «لبیک یا حسین (ع)» زنده شد؛ ما باید این ها را ببینیم و دربرابر دشمنان مقاومت کنیم.

کد خبر 668378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha