اربعین حسینی نمایش قدرت و عظمت و اتحاد مسلمانان است

خبرگزاری شبستان:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار کرد: اربعین حسینی تمدن ساز و نمایش قدرت و عظمت و اتحاد مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان امروز ( 19 آبان)  در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: اربعین حسینی نمایش قدرت و عظمت و اتحاد مسلمانان می باشد و حضور زائران ازکشورهای مختلف جهان نشان دهنده برحق بودن امام حسین(ع) است.

 

وی با اشاره به اینکه در زیارت‌نامه اربعین آمده که امام حسین(ع) خون قلبش را بذل کرد تا بندگان خدا را از جهالت و حیرت ضلالت نجات دهد، افزود: کسی که برای نجات بشر و دوری از جهالت آنان تمام هستی و وجود خود را هزینه کند باید دارای درک و معرفت بالایی باشد.

 

وی با بیان اینکه امروزه با وجود پیشرفت علم و صنعت اخلاق رو به زوال و نابودی است، تصریح کرد: بزرگترین بدبختی های انسان در جهالت و حیرت او ریشه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان ابراز داشت: امروز عده‌ای شعار حقوق بشر می‌دهند این در حالیست که کشورهای مدعی حقوق بشر، خود ناقض حقوق انسانی هستند.

 

آیت الله محمدی بیان کرد: امروزه که کشورهای مستکبر در حال قتل عام مردم مظلوم یمن و میانمار هستند درک از خود گذشتگی برای نجات بشر از ضلالت و گمراهی غیرممکن است.

 

وی با بیان اینکه اربعین تمدن‌ساز است به این معنا که دنیا را دعوت می‌کند که انسان به سوی کمال الهی بازگردد ، گفت: اربعین فرصتی برای تبیین فلسفه و قیام امام حسین(ع) است که باید مورد توجه همگان واقع شود تا بتوانیم این عظمت را به همگان به اثبات برسانیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) آمدند تا انسان را از حیرت و ظلالت نجات دهند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 668389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha