ضرورت خدمات دهی به زوار اربعین حسینی تا پایان ماه صفر

خبرگزاری شبستان: امام جمعه کرمانشاه، گفت: پیاده روی اربعین حسینی نماد باشکوه حضور پیروان اهل بیت(ع) است که ۲۵ میلیون مسلمان زیر پرچم ولایت خود را مدیریت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز(19 آبان) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا انسان را از خطا و اشتباه مصون نگه می دارد.

 

وی ابراز کرد: انسان های باتقوا همواره مورد لطف و عنایت خداوند متعال هستند و سعادت دنیا و اخرت را نصیب خود کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، به برپایی موکب های پذیرایی از زائران اربعین اشاره داشت و افزود: اقدامات انجام شده در پذیرایی از زوار تاکنون در استان در حد مطلوبی بوده است.

 

آیت الله علما، بر ضرورت برپایی موکب های سیدالشهدا(علیه السلام) تا 28 صفر تأکید داشت و گفت: پیاده روی اربعین حسینی بیانگر اهداف امام حسین(علیه السلام) است و این واقعه مهم دنیا را متحیر کرده است.

 

خطیب جمعه کرمانشاه، تصریح کرد: پیاده روی اربعین حسینی نماد باشکوه حضور پیروان اهل بیت(علیه السلام) است که 25 میلیون مسلمان زیر پرچم ولایت خود را مدیریت می کنند.

 

وی با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی نباید نسبت به مسئله وقف بی توجه بود، افزود: بسیاری از خدمات موکب‌ ها نیز به مسئله وقف مربوط می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با یادآوری دلاوری های هشت شهید مرزبانی، اضافه کرد: این عزیزان که تأمین کننده امنیت کشور هستند را باید قدر بدانیم.

 

امام جمعه کرمانشاه، گفت: 24 آبان ماه روز جهانی کتاب و کتابخوانی است و مقام معظم رهبری نیز بر این امر تأکید دارند.

 

وی بیان داشت: هیچ چیزی مانند مطالعه کتاب نیست با وجود اینکه دنیای مجازی فضای مطالعه را تسخیر کرده است، اما کتاب جایگزینی ندارد.

 

آیت الله علما، با اشاره به اینکه 27 صفر آغاز هفته وقف است، عنوان کرد: با وقف می توان آثار ماندگاری را به جا گذاشت و پیشینیان ما در استان وقف نامه های چندین ساله دارند و مربوط به سیدالشهداست.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، افزود:24 آبان ماه سالروز رحلت علامه طباطبایی است که با داشتن کتاب مسائل الشیعه به تمام علوم آگاهی داشتند.

 

کد خبر 668396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha