اربعین حسینی دوره کامل تهذیب نفس است/ در مقوله موسسات اعتباری مسئولان مقصر هستند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت اهواز، با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی در صورتی که کامل برگزار شود دوره کامل تهذیب نفس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز امروز( 19 آبان) در خطبه‌های این هفته  نماز جمعه اهواز ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) را اسوه و الگو معرفی کرده و براین اساس همه رفتار و اخلاق و هر آنچه که ما در زندگی انجام می دهیم با الگو برداری از رسول خدا (ص) باشد.

 

وی به موضوع اربعین حسینی و پذیرایی از زائران حسینی اشاره کرد و افزود: در دو مرز شلمچه و چذابه فعالیت های زیرساختی و خدماتی خوبی صورت گرفت که در مقایسه با سال گذشته رشد کمی و کیفی داشته است.

 

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه مسئولان استانی در این خصوص همت کرده اند، اذعان داشت: استاندار خوزستان و مسئولان با اهتمام خوبی به میدان آمدند و خدمات مطلوبی به زائران اربعین حسینی در سال جاری ارایه شد.

 

وی به آب ‌رسانی به چذابه و بهبود وضعیت جاده‌ ها در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: این فعالیت ها همه مقدمه آن است که با اربعین به معرفت بیشتری از قیام امام حسین (ع)دست یابیم.

 

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد:  قیام امام حسین(ع) قیامی آگاهی ‌بخش است و اربعین باید همان ‌گونه که آگاهی ما را بیشتر می ‌کند معنویت و دوری ما را از دنیا بیشتر کند. 

 

وی خاطر نشان کرد: ایثار، فداکاری، از خودگذشتگی برای رسیدن به اهداف، حفظ دین و آرمانگرایی از جمله پیامهای اربعین حسینی است و در صورتی که اربعین کامل برگزار شود دوره کامل تهذیب نفس خواهد بود.

 

حسن زاده در ادامه به ۲۴ آبان سالروز رحلت مفسر قرآن علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی نامیده شده است. 

 

وی اضافه کرد: علامه طباطبایی از جهت علم، اخلاق و عرفان از افتخارات شیعه به شمار می رود که مهمترین اثر وی تفسیر المیزان است و هیچ تفسیری به اهمیت آن در بین مفسران شیعه و عامه نوشته نشده است.

 

امام جمعه موقت اهواز به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهار کرد: آمار کتابخوانی در کشور خوب نيست و سرانه مطالعه در کشور پایین است این درحالی است که فضای مجازی هم این آمار را پایین تر آورده است.

 

وی با بیان اینکه فضای مجازی در بخش مثبت آن در ماه محرم در نشر معارف اهل‌بیت(ع) کمک کرد، تصریح کرد: اما باید بدانیم که ترویج فساد در این فضا هم به همین شکل فراگیر است و در زمینه مطالعه نیاز به کار فرهنگی بیشتری داریم.

 

امام جمعه موقت اهواز همچنین با اشاره به آغاز هفته وقف، بیان داشت: وقف صدقه جاریه است و فرهنگ آن باید در جامعه بیش از پیش تقویت شود.

 

وی تاکید کرد: مسئولان اوقاف باید به موضوع موقوفات اهتمام بیشتری داشته باشند و درآمد موقوفات را در همان ‌جا هزینه کنند. 

 

آیت الله حسن زاده خاطر نشان کرد: اینکه مردم بدانند درآمد آنچه وقف شده در همان جهت مصرف و هزینه می‌ شود خود به ترویج فرهنگ وقف کمک می کند.

 

وی در ادامه خطبه ای این هفته نماز جمعه اهواز به موضوع موسسات مالی و اعتباری، اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که پول خود را در این موسسات گذاشتند، افراد سرمایه‌ داری نیستند: دراین مورد  مسئولان چه در قوه مجریه و چه در قوه مقننه مقصر هستند.

 

امام جمعه اهواز با بیان اینکه اگر نقصی در قوانین است مجلس شورای اسلامی مقصر است، افزود: موسسات مالی و اعتباری پنهان نبودند، در خیابان های اصلی شهر بودند و پنهانی فعالیت نکردند.

 

وی تاکید کرد: اگر بانک مرکزی در این دولت و در 10 دولت قبل اشتباه کرده، مجوز داده و نظارت نکرده است، آسیب آن متوجه مردم شده که باید پیگیری بیشتری برای رفع آن از سوی مسیولان صورت گیرد.

 

آیت الله حسن زاده ادامه داد:  این تذکر را به سپرده گذاران می ‌دهم که اجازه ندهند تا این موضوع باعث سواستفاده برخی افرادی شود که دلشان برای مردم و کشور نسوخته است.

 

وی خاطر نشان کرد: ما می ‌دانیم سپرده‌ گذاران چه مشکلات و معضلاتی دارند و مسئولان باید رسیدگی به این موضوع را جزو اولین کارهای خود قرار دهند.

 

کد خبر 668398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha