حرکت برمدار توحید؛ تنها راهکار برای رفع آسیب‌های اجتماعی در جوامع بشری

خبرگزاری شبستان:کارشناس مسائل دینی گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته در کنار پیشرفت و توسعه با فراوانی آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی و غیره روبرو هستند و این مهم به سبب همراه نبودن آنان با ذکرالله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، کارشناس امور دینی و خطیب مشهور، شب گذشته در مسجد الزهرا(س)، گفت: تبعیت و اطاعت از ائمه اطهار(ع) سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین می‌کند.

وی افزود: انسان بر اساس آیات قرآن کریم حق ندارد از شیوه و روش کافران و معاندان پیروی کند بنابراین انسان نباید سبک زندگی خودش را بر مبنای اصول غربی که سراسر زر و زور و خودپرستی است، قرار دهد چرا که دل بستن به دشمن خطا است.

حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، بیان داشت: متاسفانه زمانی که کشور با مشکلات اقتصادی و تعطیل شدن کارخانه‌ها روبرو شد کسی نیامد برای علاج آن نسخه توحیدی ارائه دهد و با برنامه ریزی‌های دقیق مشکل اقتصادی موجود را رفع کند.

این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه انسان در اوج مشکلات باید به قدرت و اقتدار خداوند امیدوار باشد، اظهار داشت: انسان باید نسخه و قالب فکری خودش را از حقایق توحیدی دریافت کند نه از استعمار و تفکر مادی غربی، چرا که در این الگو راهکاری برای رفع مشکلات وجود ندارد.

وی مبنای سیره اهل بیت(ع) را خدا و معاد باوری دانست و گفت: منشا بسیاری از مشکلات انسان در بی اعتمادی و امید نداشتن به خداوند متعال است.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان اینکه تبعیت از نفس انسان را به سمت و سوی خودپرستی سوق می‌دهد، تصریح کرد: خودپرستی انسان را در پرتگاه سقوط از انسانیت قرار می‌دهد.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه تکنولوژی و پیشرفت در جوامع بشری باید در راستای ایجاد آرامش و امنیت مورد بهره‌بردای قرار گیرد، اظهار داشت: امروز بسیاری از کشورهای پیشرفته در کنار پیشرفت و توسعه با فراوانی آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی و غیره روبرو هستند و این مهم به سبب همراه نبودن آنان با ذکرالله است.

این خطیب مشهور با تاکید بر اینکه خداوند نسبت به عبادش مهربان است، خاطرنشان کرد: شیطان به خاطر عدم پذیرش ولایت انسان از درگاه الهی رانده شد بنابراین فرد چگونه می‌تواند با خدایی که به خاطر او با شیطان به تقابل پرداخته همدست شود و نافرمانی خداوند را انجام دهد.

 

کد خبر 668930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha