توزیع بودجه در استانها و دستگاهها سلیقه ای است

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم گرمی در مجلس گفت: توزیع و شاخص بودجه به استانها و دستگاهها در حال حاضر در کشور سلیقه ای انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، سیدحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی در مجلس در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 22 آبان با تاکید بر اینکه باید شفافیت در نحوه مصرف منابع در کشور حاکم شود گفت: شفافیت در نحوه مصرف منابع رخ نمی دهد الا اینکه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه نظام آماری و یکپارچه سازی ما باید اصلاح شود تاکید کرد: مشکل اصلی کشور ما نظام اماری است و چون تعریف دقیقی نداریم لذا نظام اماری ما مشکل دارد.

 

میرزاده تصریح کرد: مشکل ما در آمار و شاخصهاست در حال حاضر شاخص توزیع در بین استانها و دستگاههای ما وجود ندارد و شاخص توزیع بودجه در استانها و دستگاهها براساس سلیقه است.

 

همچنین عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم نائین در مجلس نیز در ادامه گفت: منابع قابل تخصیص باید براساس تولید محصولات و خدمات بیشتر و با کیفیت بالاتر نسبت به سال گذشته در کشور ارایه شود.

 

وی تاکید کرد: در سال 96 به بحث رشد درون زا عدالت محور و مردمی بودن اقتصاد و بحث اقتصاد مقاومتی در بودجه 96 توجه شد.

 

وی گفت: ما سه گام عمده را در بحث بودجه ریزی در نظر بگیریم نخست افزایش کارایی و اثربخشی که متاسفانه در این بخش نتوانستیم به خوبی عمل کنیم.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات عمرانی در بودجه ریزی در حال حذف شدن است و تقویت بخش خصوصی نباید با تقویت بخش خصولتی باشد بلکه باید با نظارت دقیقتر انجام شود.

 

کد خبر 669080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha