اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری آپادانا از برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا در مشهد با رویکرد خردورزی از ۸ الی ۱۴ آذر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، اسرافیل شیرازی مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری آپادانا امروز(۲۴ آبان) در نشستی خبری که در دفتر روابط عمومی سازمان آبفای مشهد برگزار شد ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله اخیر در غرب کشور گفت:سینمای ما و حتی سینمای دنیا دچار فقر محتوا است و کمتر فیلمی وجود دارد که در آن وجه آرمانی دیده شود و الگویی برای بهتر زندگی کردن ارائه نماید.

 

وی با اشاره به اینکه اولین جشنواره فیلم کوتاه آپادانا با هدف خردورزی برگزار می شود و البته در آن به جنبه های تکنیکی هم اهمیت داده خواهد شد، اظهار داشت:برگزاری جشنواره های فیلم موبایلی از اساس غلط است چرا که در آنها حس واقعی بازیگری یا کارگردانی تداعی نمی شود.

 

شیرازی با بیان اینکه مدیریت آبفای مشهد در این جشنواره همکاری می کند، گفت: چقدر شایسته است یک فیلم با محتوا و مفهوم صرفه جویی در مصرف آب تولید شود اما موضوعات در این جشنواره به صورت آزاد است ولی اولویت با بهینه سازی مصرف آب خواهد بود همچنین ما در این جشنواره از فیلمهایی که نگاه بین المللی به مقوله آب داشته باشند هم استقبال خواهیم کرد.

 

مدیر موسسه فرهنگی آپادانا با تاکید بر اینکه در این جشنواره کمیت اهمیت ندارد بلکه توجه ما به کیفیت آثار است، ادامه داد:جشنواره فیلم کوتاه آپادانا از ۸ الی ۱۴ آذر در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی در سالن شهید اصغرزاده مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(علیه السلام) واقع در میدان آزادی، پارک ملت برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: به فیلم برتر در این جشنواره جایزه ۵ میلیون تومانی اهدا خواهد شد همچنین به بهترین فیلمنامه، بازیگر، تدوین، موسیقی و کاگردانی هم تندیس جشنواره و لوح افتخار اهدا می شود، در حوزه ارائه مدل مناسب برای مصرف آب هم به فیلم برتر جایزه ۵ میلیون تومانی و به بهترین فیلمنامه، بازیگر، کارگردان، تدوین و موسیقی هم لوح افتخار و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.

 

شیرازی با بیان اینکه هر فیلمی که در جشنواره های دیگر شرکت کرده اند هم می توانند در جشنواره ملی فیلم کوتاه آپادانا شرکت نمایند، اظهار داشت:سقف مدت زمان فیلمهای ارسالی باید ۳۰ دقیقه و در قالب hd باشند همچنین تا کنون ۱۱۱ فیلم از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که بعد از اتمام مراسم ایام سوگواری تیم داوری فعالیت خود را آغاز می کنند.

 

گفتنی است علاقمندان می‌توانند تا پایان آبان ماه آثار خود را در قالب فیلم کوتاه داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی در دو بخش جنبی و مسابقه به آدرس اینترنتی festivalapadana.ir ارسال کنند.

کد خبر 669953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha