کسی که برای خدا قدم بردارد، خدا یاور اوست/علم بدون تقوا نافع نیست

خبرگزاری شبستان: آیت الله ناصری در رابطه با علم نافع گفت: علمی که تقوا در آن نباشد و التزام به خدا نداشته باشد و اهداف دنیوی داشته باشد مورد اعتماد نیست و قابلیت تعالی بخشی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت اله محمدرضا ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه در نشست اخلاقی با موضوع «علم نافع» در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد گفت: علمی نافع است که برای خدا باشد «من كان للّه كان اللّه له» کسی که برای خدا قدم بردارد خدا ناصر و یاور اوست»، نیت تان را برای خدا خالص کنید برای خدا درس بخوانید و مباحثه کنید تا برایتان ذخیره بماند، وقتی برای خدا تعلیم و تعلم و تدریس کنید، این بسیار مفید برای دنیا و آخرت شماست، درسی که برای خدا باشد، باید لازمه کاری داشته باشد که آن تقواست.


وی گفت: علمی که تقوا در آن نباشد و التزام به خدا نداشته باشد و اهداف دنیوی داشته باشد هرچند مطالب علمی داشته باشد، هرچند خوب صحبت کند، خوب کلاس داری کند، این فرد فاجر و فاسق است و مورد اعتماد نیست و قابلیت تربیت و تعالی ندارد. 

 

استاد اخلاق درادامه گفت: علم دو دسته است که علم ادیان به حول و قوه الهی همان علم در داخل حوزه های علمیه ای است که تدریس می شود که باید به آن توجه ویژه داشت و علم ابدان که درانسان دو جنبه جسمانی و روحانی دارد.


وی در تبیین این جنبه افزود: جنبه روحانی را تقویت کنید، باید روح خود را هرس کنید، انبیا و رسل همه طبیب روح اند و طبیبان هم سراغ آنها می رون،د آنها همه آمده اند برای مداوای روح انسان تا به کمال برسد و انسانی شود که نگاه کردن به چهره او عبادت محسوب شود.


موسس حوزه علمیه در ادامه گفت: توصیه ام به شما طلاب این است که ؛ کسی به عنوان  طبیب روحانی در بین طلاب باشد خواهری که سیر و سلوک داشته را به عنوان استاد معراج السعاده انتخاب نمایید و حداقل هفته ای یک مرتبه کتاب معراج السعاده را بخوانید یا گروه های 2-3 نفره بشوید و آن را مباحثه کنید و ابتدا هم از عجب شروع کنید، اگر معراج را یک مرتبه خواندید، بار دوم هم بخوانید البته این بار هر روز 2-3 صفحه از آن را تا حقیقت برای شما روشن شود.


وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر  طلاب در درسی مشکل دارند و یا حتی مشکلات دنیوی داشتید توسلات زیاد داشته باشید، مخصوصا توسل به امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در شب های جمعه و شب های چهارشنبه را فراموش نکنید و زیاد صدایشان کنید.

 

کد خبر 670733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha