حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان یک شخصیت فرهنگی در سراسر جهان معرفی شود

خبرگزاری شبستان: عباس سلیمی گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) این شخصیت والامقام تنها متعلق به مردم شهری نبوده و کسانی که در معرفی سیره این امام زاده واجب التعظیم نقش دارند تنها خادمان و کارکنان این آستان نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، عباس سلیمی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در نشست ستاد بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) که در دفتر تولیت آستان برگزار شد، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) این شخصیت والامقام تنها متعلق به مردم شهری نبوده و کسانی که در معرفی سیره این امام زاده واجب التعظیم نقش دارند تنها خادمان و کارکنان این آستان نیستند.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به عنوان یک شخصیت فرهنگی باید در سراسر جهان معرفی شود بنابراین اگر زوایای پنهان چهره تابناک الگوهای اسلامی و معارف دین برای مردم معرفی نکنیم نباید انتظار داشته باشیم سبک زندگی اسلامی با شاخصه قرآنی در جامعه حاکم شود.

سلیمی با تاکید بر اینکه همه سازمانها و نهادها در معرفی ابعاد مختلف شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دارای یک رسالت شرعی و الهی هستند، ابراز کرد: اگر ما بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و حضرت را به عنوان یک الگوی عملی به مردم منطقه و فراتر از آن معرفی کنیم تاثیر مطلوب آن را در رفتار و کردار افراد جامعه مشاهده خواهیم کرد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به اینکه در ایام ولادت حضرت 72 برنامه اجرا خواهد شد، گفت: این برنامه‌ها از 29 آذر آغاز و تا 5 دیماه ادامه خواهد یافت که برخی از آن برنامه‌ها شامل برگزاری محافل انس با قران کریم، تجلیل از خادمان نمونه، گل افشانی و غبارروبی از قبور مدفون در آستان، تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و بازدید عمومی از کارگاه ساخت ضریح خواهد بود.

کد خبر 672053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha