هدایت با تدبر در قرآن و تمسک به ائمه معصومین ممکن است

خبرگزاری شبستان: آیت الله قرهی گفت: برای هدایت باید در کنار قرائت قرآن درباره آیات آن تدبر کرده و به قرآن ناطق یعنی ائمه معصومین(ع) تمسک عملی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شب یک شنبه در جلسه درس تفسیر که در مسجد امام مهدی(ع) برگزار شد، با تسلیت شهادت امام حسن عسگری(ع)، اظهار داشت: باید در کنار قرائت قرآن درباره آیات آن تدبر کرد.

وی  ابراز کرد: اگر اجازه می دادند از روز نخست قرآن ناطق همه مطالب را برای مردم بیان کند امروز بشر گرفتار نبوده و دنیای حسنه ایجاد می‌شد با این وضعیت دعای حسنه در زمان ظهور اتفاق می‌افتد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به اینکه حقیقت امام را خود امام می شناسد، گفت: پیامبر(ص) فرمودند یا علی کسی غیر از من تو را نشناخت و کسی غیر از خدا مرا نشناخت، بنابراین هر کسی نمی‌تواند امام را توصیف کند مگر آنچه خداوند بیان کرده باشد.

وی با بیان اینکه خداوند چنان بشر را دوست دارد که امامان نور الهی را برای هدایت آنها فرستاد اما متاسفانه بشریت آنها را نشاخت و در حقشان ظلم کرد، اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: نیکی به خوبان و همنشینی با خوبان انسان را خوب می‌کند طوری که خداوند حب او را حتی در دل فجار هم قرار می‌دهد.

آیت الله قرهی بیان داشت: امام جعفر صادق(ع) می فرمایند: بغض فجار برای شما خوب است چراکه خوبان عالم آنها را تایید نمی کند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) عنوان کرد: برخی افراد تا زمانی که انقلاب به نفع آنها باشد انقلابی هستند همین که از سوی انقلاب دچار ضرر یا زیانی شوند ضدانقلاب می‌شوند، حاج آقا شجونی هیچ وقت از انقلاب سهم خواهی نداشتند در حالیکه زمان طاغوت بیشترین شکنجه را تحمل کردند.

وی بیان داشت: امام حسن عسکری می‌فرمایند: بیان اسرار و طلب ریاست انسان را به هلاکت می‌رساند، متاسفانه امروز برخی از مسوولان برای ریاست چند روزه دنیا دنبال آبروریزی از دیگران هستند.

آیت الله قرهی گفت: انسان باید مراقب باشد خود را با خوبان عالم همنشین کند تا شاید عاقبت به خیر شود، مراقبت کنیم به قرآن ناطق تمسک عملی داشته باشیم.

 

کد خبر 672098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha