صحبت درگوشی یکی از مسؤولان با مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی گفت: يكى از مسؤولان استانی در سخنی درگوشی به من گفت كه اداره اوقاف نبايد كار اقتصادى انجام دهد بلكه بايد متمركز به كار فرهنگى باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در نشست تخصصی وقف و رسانه که با حضور مدیران مسؤول مطبوعات، سرپرسی خبرگزاری‌ها و معاونان صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به اهمیت سنت حسنه وقف در اقتصاد اسلامی اظهار داشت: هدايت وقف هاى جديد به سمت رفع نيازهاى روز جامعه ضروری است.
وى ادامه داد: يكى از مسؤولان استانی در سخنی درگوشی به من گفت كه اداره اوقاف نبايد كار اقتصادى انجام دهد بلكه بايد متمركز به كار فرهنگى باشد، چنین مدیرانی بايد بدانند كه اوقاف يك بنگاه اقتصادى اسلامى است و اگر در حوزه اقتصادى فعاليت نکند، نمی تواند در حوزه هاى ديگر همچون حوزه فرهنگى فعال باشد.
حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر توجه مردم به وقف همگانی خاطرنشان کرد: برخى تصور مى كنند كه وقف، منحصر در حوزه اموال و املاك است در حالى كه چنين نيست؛ شخصى مى تواند وقت خود را وقف آموزش علم كند نیز واقف است، یا بنده وکیلی را سراغ دارم که یک روز از هفته را برای افراد بی بضاعت مشاوره می دهد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت نقش رسانه در ترویج سنت حسنه وقف تأکید کرد و خواستار اصلاح برخی نگرش‌های غلط رایج در جامعه نسبت به فرهنگ وقف شد و اظهار داشت: برخی مقاومت ها در راستای احیای موقوفات ناشی از همین نگرش‌های غلط است.
حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این‌که باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای برای آگاهی‌بخشی و ترویج فرهنگ وقف استفاده شود، تصریح کرد: تمامی تلاش های خود را در راستای جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به این نهاد معطوف کرده ایم.
همچنین مرتضی شفیعی، مدیر خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی در سخنانی بر اهمیت با جلب اعتماد مردم نسبت به عملکرد سازمان اوقاف تأکید کرد و اظهار داشت: این امر نیازمند پروسه‌ای چند ساله است که یکی از راه‌ها ارایه ریز درآمدها و هزینه‌های صورت گرفته از سوی اوقاف است.
وی با بیان این‌که شفاف‌سازی فعالیت های فرهنگی، اقتصادی، تبلیغی، ترویجی و عمرانی از سوی سازمان اوقاف منجر به جلب اعتماد حداکثری مردم نسبت به این نهاد خواهد شد، گفت: قطعا یکی از مهم‌ترین چالش های سازمان اوقاف اصلاح نگرش مردم نسبت به این نهاد است.
شفیعی با اشاره این‌که مردم همواره از دولتی شدن موقوفات واهمه داشته‌اند، گفت: مردم تصور می کنند همانگونه که مساجد در طول سالیان گذشته به سمت دولتی شدن از سوی برخی نهادها هدایت شده‌اند، این بار نیز موقوفات دولتی شوند و در جهت نیات واقفان عمل نشود.

 

کد خبر 672615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha