اولین جشنواره « فیلم کوتاه امید»، گامی در جهت فرهنگ سازی در زمینه بحران

خبرگزاری شبستان: مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ سازی و آموزش در زمینه بحران گفت: اولین جشنواره « فیلم کوتاه امید»، گامی در جهت فرهنگ سازی در زمینه بحران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، هادی هادی نسب، مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد امروز (12 آذر) در نشست رسانه ای جشنواره ملی فیلم کوتاه « امید» در یزد گفت: پیشگیری و آمادگی و مقابله و بازتوانی به عنوان وظایف اصلی مدیریت کل بحران است.

 

وی افزود: یکی از بخش های مهم در جامعه فرهنگ سازی است که از این طریق می توانیم پیش زمینه ای برای بحران ها بوجود بیاوریم و در این راستا در مواقع بحران کمترین آسیب و مشکل را داشته باشیم.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری یزد خاطرنشان کرد: آموزش یکی از مباحث مهم فرهنگی ما بود که سند آموزش را ایجاد کردیم و در آن نیز آموزش را از سال 95 آغاز کردیم و بالغ بر 230 هزار نفر آموزش دیده شدند.

 

هادی نسب تصریح کرد: گام دوم در این راستا نیز برگزاری جشنواره بود که جشنواره ملی « امید» آغاز به کار کرد و دبیرخانه آن در استان آغاز به کار کرد و 694 اثر به این دبیرخانه رسید.

 

وی افزود: بحث زلزله آشفتگی برای مردم بوجود آورده بود که در این راستا رسانه به خوبی می تواند در مدیریت بحران به ما کمک کند و این نشان از اهمیت آگاهی بخشی و آموزش است.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد بیان کرد: مستند، داستانی، تلویزیونی و حرفه ای از جمله این آثار بود که داوران در مدت سه روز این آثار را بررسی کردند و 10 موضوع مستند، 13 اثر داستانی، 16 اثر تلویزیونی و 5 اثر غیر حرفه ای انتخاب شدند و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

 

هادی نسب گفت: ما اخیرا شاهد حوادث متعددی از جمله زلزله کرمان، کرمانشاه و برخی از استان ها بودیم که در این راستا برگزاری جشنواره هایی از جمله فیلم کوتاه « امید» می تواند ما را در برابر آسیب ها آگاهی دهد و پیش زمینه ای در زمینه بحران باشد.

 

وی افزود: زبان هنر در مجموعه بحران و ماندگاری مدیریت بحران به عنوان هدف ما در این جشنواره است که عمده بحث ما تاب آوری در جامعه است تا از این طریق آمادگی لازم را برای بحران ها داشته باشیم.

 

 

کد خبر 673485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha