رهبری با بصیرت و اخلاق، در برابر خواسته های نامشروع فتنه گران ایستاد

خبرگزاری شبستان: مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان انقلاب حضرت امام (ره) و در عصر کنونی مقام معظم رهبری با تدبیر هوشمندانه، بصیرت، صبر و اخلاق از حق مردم در برابر خواسته های نامشروع فتنه گران دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدجواد خاضع، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 14 آذر ) در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی ضمن تبریک میلاد حضرت محمد (صل الله علیه و آله و سلم)، امام جعفر صادق (علیه السلام) و هفته وحدت، گفت: فتنه 88 عظیم ولی جدید بود.

 

وی با بیان این که فتنه در دوران صدر اسلام، پیامبر (صل الله علیه و آله وسلم) و امیرالمومنین (علیه السلام) و دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم اتفاق افتاد، اظهار داشت: فتنه بی امیه، خوارج و دیگر فتنه ها همه در دوران این بزرگواران اتفاق افتاد.

 

خاضع به بیانی از امام علی (علیه السلام) اشاره و ادامه داد: امام می فرماید:«علت پیدایش فتنه و به وجود آمدن آن ها، پیروی از هواهای نفسانی و بدعت هایی است که بنا نهاده شد».

 

این مسئول فرهنگی و تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد هواهای نفسانی برای رسیدن به قدرت را یکی از عوامل فتنه 88 دانست و ابراز داشت: این که قبل از شمارش آرا اعلام پیروزی از طرفی شخص یا اشخاصی صورت گیرد، یک نوع بدعت محسوب می شود.

 

وی فتنه را مخلوطی از حق و باطل دانست و اضافه کرد: در مدت زمانی (40 سال) که از عمر انقلاب و نظام می گذرد، شاهد بروز فتنه های مختلف قومی، قبیله ای و مذهبی از طرف دشمنان در کشوره بوده ایم و فتنه 88 یکی از این فتنه ها بود.

 

خاضع نحوه برخورد پیامبر اسلام (صل الله علیه و آله و سلم ) و امام علی (علیه السلام) با فتنه را راهکار موثری با این موضوع دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با الگوگیری از صبر، بصیرت، تدابیر هوشمندانه سیاسی، اخلاق و در نهایت برخورد قاطع در صدر اسلام با فتنه گران با این موضوع برخورد کردند، هرچند نظام در زمینه برخورد با فتنه گران 88 تاکنون برخوردی نداشته است.

 

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام بعد از این که چهره واقعی فتنه گران برای مردم مشخص می شد، از جانب خداوند مامور به برخورد با جریان نفاق می شد.

 

وی تصریح کرد: در زمان انقلاب حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) و در عصر کنونی مقام معظم رهبری به عنوان پاسدار میراث امام با تدبیر هوشمندانه، بصیرت، صبر و اخلاق از حق مردم در برابر خواسته های نامشروع فتنه گران ایستادند.

 

خاضع با بیان این که اگر حوادث سال 88 در هر نقطه و کشوری از جهان اتفاق می افتاد، برخورد جدی و شدیدی با عوامل آن صورت می گرفت، تاکید کرد: هرچند فتنه 88 با هدف آشوب و براندازی صورت گرفت، ولی در کشور ما برخوردی با فتنه گران صورت نگرفت، همچنان که در ترکیه برای یک کودتای چندساعته بیش از 150 هزار نفر از کار تعلیق و به زندان افتادند.

 

وی در ادامه، از تشکیل پنج کمیته برای گرامی داشت حماسه تاریخی 9 دی در این استان خبر داد و گفت: کمیته فضای مجازی به همت سپاه فتح، کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی به همت صدا و سیما، کمیته دانشجویی به همت بسیج دانشجویی، کمیته فرهنگی به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و کمیته مراسم با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تشکیل و نشست های خود را برگزار می کنند.

 

این مسئول فرهنگی و تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد از رسانه های مکتوب و مجازی خواست جهت تبیین اهداف پشت پرده دشمنان در حوادث سال 1388 اطلاع رسانی لازم را در جهت تنویر افکار عمومی داشته باشند.

کد خبر 674037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha