قدرت تفکر و تعقل به عنوان دو شاخصه برای فرهنگ سازی در جامعه

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به تلاش دشمنان به صورت جنگ نرم گفت: قدرت تفکر و تعقل به عنوان دو شاخصه برای فرهنگ سازی در جامعه و جلوگیری از نفوذ دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، امام جمعه یزد امروز ( ۱۴ آذر) در اجلاس استانی « نماز» در بافق گفت: فعالیت های فرهنگی یکی از اولویت هایی است که بایستی برای آن برنامه ریزی شود به نحوی که با ورود تکنولوژی این رویکرد فرهنگی نیز برای ان گسترش پیدا کند.

 

وی افزود: امروزه فضای مجازی به عنوان مشکلی برای خانواده های ما شده است زیر فرزندان و والدین را درگیر خود کرده است و هرچند عملکرد مثبتی نیز داشته است اما باید با فرهنگ سازی زمینه کارکرد مناسب آن را گسترش دهیم.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: تفکر و عقلانیت به عنوان دو مولفه ای در جامعه است که اگر بتوانیم آن را در جامعه گسترش دهیم میتوانیم  در مقابله با ورود تکنولوژی عملکرد مناسب را داشته باشیم و از انحراف جلوگیری کنیم.

 

آیت الله ناصری بیان کرد: مدارس، دانشگاه ها و جامعه به عنوان سه جایگاهی است که میتوان فرهنگ سازی را از آنها پیگیری کرد و ذهن های مردم را در مقابله با دشمنان آگاهی بخشی دهیم.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در اعمال خود به گونه ای بود که به خوبی شانیت خود را به جامعه جهانی معرفی کرد و با حرکتی گام به گام  انقلاب کردند و اقدام به بیان حکومت اسلامی کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: ما باید قدرت تفکر و تعقل جامعه را به نحوی گسترش دهیم و آگاهی بخشی داشته باشیم که بتوانند در مقابل مطالب نادرست و محتوای نادرست اجتناب کنند.

کد خبر 674064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha