نماز،  مهم ترین عامل بازدارنده در جلوگیری از انحرافات اجتماعی است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، برپایی فریضه نماز را مهم ترین عامل بازدارنده در جلوگیری از بروز انحرافات اجتماعی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمدنقی لطفی، صبح امروز (۲۰ آذر) در اجلاس استانی نماز اظهار کرد: دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت (ع)، همواره در حال برنامه ریزی برای کمرنگ کردن ارزش های الهی و روحیه استکبارستیزی در میان امت های اسلامی هستند و این رویکرد خود را با اشکال مختلف پیگیری می کنند.

 

وی افزود: هجمه شدید تبلیغاتی و فرهنگی برای دور کردن نسل جوان و نوجوان به منظور جایگزینی ارزش های غربی به شدت از سوی دنیای استکبار دنبال می شود و در این زمینه نیز تلاش می کنند با ایجاد بدعت در فرهنگ ناب اسلامی تفرقه و شکاف را در میان مسلمانان ایجاد کنند که نمونه بارز آنرا در تشکیل گروه های ارهابی و تکفیری شاهد هستیم.

 

امام جمعه ایلام، تصریح کرد: برنامه ریزان حوزه فرهنگی باید برنامه های خود را با استفاده از شیوه های نوی ارتباطی برای نسل جوان طراحی و اجرا کنند تا تاثیرگزاری و نمود آن در جامعه بیشتر باشد.

 

آیت الله لطفی، گفت: یکی از مهم ترین فریضه هایی که در مقابله با این هجمه تعیین کننده است، تقویت برپایی نمازهای جماعت و آشنا کردن نسل جوان و نوجوان با اهمیت برگزاری این فریضه الهی است، روحیه ارزشی و معنوی مهم ترین عامل بازدارنده در برابر انحرافات و ناهنجاری های اجتماعی است و باید این فرهنگ را در میان خانواده ها تقویت کنیم.

 

وی، از مسئولان آموزش و پرورش خواست برگزاری نمازهای جماعت در مدارس را با جدیت دنبال کنند ولی در عین حال برنامه های ارزشی و معنوی را با استفاده از لطافت و استفاده از برنامه های شاد و مفرح اجرا کنند تا تاثیرگزاری بیشتری داشته باشد.

 

امام جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: اهمیت این فریضه مورد تاکید ائمه هدی (ع) و پیامیر عظیم الشان اسلام (ص) به حدی است که هیچ اعمالی را به اندازه آن در نزد خداوند تبارک و تعالی دارای ارزش نیست.

کد خبر 675264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha