نماز،  نماد عبودیت واقعی انسان در خالق هستی است

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام، گفت: اقامه نماز و خضوع انسان در برابر معبود، نماد عینی و واقعی عبودیت بندگان در برابر خالق هستی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، ظهر امروز (۲۰ آذر) در اجلاس استانی نماز اظهار کرد: بر اساس روایات ائمه معصومین (ع) انسان در نماز با خالق خود سخن گفته و خواسته های خویش را در برابر یگانه معبود عالم بیان می کند، ولی در قرآن کریم خداوند متعال با بندگان خود سخن می گوید.

 

وی، تاکید کرد: حقیقت نماز سرشار از حقایق و رازهایی است که بندگان مخلص و وارسته خدا به درک آن نائل می شوند و هرچه در اقیانوس با عظمت این فریضه الهی وارد شویم، بیشتر به مفاهیم و درجات آن پی می بریم.

 

استاندار ایلام، انقلاب اسلامی را احیاگر دوباره فرهنگ نماز در عصر حاضر نامید و تاکید کرد: با شکل گیری انقلاب اسلامی بار دیگر شاهد رونق مساجد برای برپایی فریضه نمازهای جمعه و جماعت در سراسر کشور هستیم.

 

سلیمانی دشتکی، افزود: مسلمانان با خضوع و خشوع در برابر خداوند متعال در حقیقت غرور و تکبر خود را شکسته و به این حقیقت پی می برند که دنیای فانی در برابر عظمت و جاودانگی دنیای پس از مرگ کوچکترین ارزشی ندارد.

 

وی، گفت: همین فرهنگ عبادت در برابر خالق هستی است که جوانان پرشور این سرزمین را در راه دفاع از آرمان ها و کیان انقلاب راهی جبهه های نبرد با استکبار جهانی و ایادی آنها می کند و جدیدترین این رشادت ها را در جانفشانی مدافعان حرم در دفاع از حرم خاندان عصمت و طهارت در عراق و سوریه شاهد بودیم.

 

در پایان این مراسم دستگاه های اجرایی برتر در حوزه اشاعه فرهنگ نماز معرفی شدند.

کد خبر 675355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha