سرانه کانون های مساجد استان آذربایجان شرقی واریز شد

خبرگزاری شبستان: سرانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در سال جاری واریز شد.

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیأت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از واریز سرانه کانون های مساجد این استان خبر داد و اظهار داشت: سرانه 1247 باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی به حساب آن ها واریز شد.
وی افزود: سرانه هر کانون یک میلیون و پانصد هزار ریال است که در مجموع بیش از یک میلیارد و 870 میلیون ریال به حساب تمامی کانون های مساجد آذربایجان شرقی واریزی داشته‌ایم.
محمدپور با بیان این‌که کمک هزینه واریز شده در مقایسه با گستره فعالیت و برنامه های کانون های مساجد استان بسیار ناچیز است، گفت: با این حال فعالان افتخاری کانون های مساجد توانسته‌اند با کمترین امکانات و کمک‌ هزینه های اعطایی، بهترین و باکیفیت‌ترین خروجی در حوزه فرهنگ را داشته باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نشان از موفقیت این مراکز است، گفت: طی سال‌های اخیر با گسترش کانون‌های مساجد در مناطق روستایی و محروم، شاهد ظهور استعدادهای درخشان و ارزشمند در عرصه فرهنگ دینی بوده‌ایم.
وی ادامه داد: عمده سرانه واریز شده به حساب کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در قالب طرح‌های حمایتی و به دنبال اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از سوی این مراکز بوده است.
محمدپور افزود: همه ساله ویژه برنامه‌های متنوعی از سوی کانون های مساجد اجرایی می شود که با استقبال گسترده جوانان و نوجوانان همراه است، از جمله آن برنامه ها می توان به طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها، جشنواره های مختلف فرهنگی هنری، کارگاه‌های آموزشی و قرآنی و ... اشاره کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد مراکزی مردمی و مؤثر در مناطق مختلف شهری و روستایی هستند که بستر مناسبی برای گسترش فرهنگ دینی و هنر ارزشی در کشور محسوب می شوند.

کد خبر 677026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha