آموزه های اسلامی و عقلانیت دینی موجب رشد فرهنگ و اقتصاد جامعه مي شود

خبرگزاري شبستان: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته گفت: اگر فرهنگ یک جامعه بر اساس آموزه های اسلامی و عقلانیت دینی طرح شود، قطعا اقتصاد آن جامعه رشد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر (1 دي) در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته شهر بوشهر، از تلاشگران عرصه خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ و هنر قدردانی کرد و گفت: از برگزار کنندگان دوازدهمين نمايشگاه کتاب بوشهر، سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری و دومین جشنواره استانی علامه حلی تشکر و قدردانی می کنم، زیرا که برگ زرین دیگری را به استان بوشهر اضافه کردند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه در رابطه با اشتغال و اقتصاد مقاومتی پیوند وثیقی است، اظهار داشت: اگر فرهنگ یک جامعه بر اساس آموزه های اسلامی و عقلانیت دینی طرح شود، قطعا اقتصاد آن جامعه رشد خواهد کرد و لذا شناسایی آسیب ها و تهدیدها و بررسی دانش بنیان آنها در حوزه فرهنگ دینی موجب این می شود که مردم به سمت کار، تولید و اشتغال گام بردارند و جامعه را شکوفا کنند و اقتصاد جامعه رو به رشد اشتغال زا سوق پیدا کند و در جامعه ای که رشد اقتصادی باشد قطعا رشد فرهنگی هم به دنبال خواهد داشت و عدم کار موجب عقب ماندگی جامعه و آسیب رسانی به فرهنگ مردم جامعه می شود.

 

وی اشاره داشت: استان بوشهر یک استان فرهنگی است و اگر بر اساس دانش و آموزه های اسلامی طراحی شود اقتصادش شکوفا می شود و از آن طرف اگر اقتصاد شکوفا شود، فرهنگ نیز شکوفا خواهد شد.

 

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر از لحاظ اقتصادی و فرهنگی دارای شرایط خاص در عرصه ملی و خاورميانه است، گفت: استان بوشهر به عنوان الگوي سند توسعه و پیشرفت است و می بایست در عرصه اشتغال از ناحیه «خدمات ریلی، تجارت الکترونیک، ایجاد تعاونی های اقتصادی و اقتصاد دریایی» برنامه ریزی و طراحی دقیق در این حوزه انجام شود و فضا را برای آنها در استان ایجاد کنیم.

 

نرخ بيكاري استان بوشهر ۹/۸ درصد است

امام جمعه بوشهر با اعلام اینکه نرخ بیکاری در استان بوشهر ۹/۸ «نه و هشت دهم» درصد می باشد، بیان داشت: عدم آموزش و سرمایه گذاری بخشی از علت های نرخ بیکاری را در استان بوشهر است و بدین جهت است که رشد در عرصه تولید نیازمند حرکتی جهادی همراه با برنامه ریزی، مدیریت و حمایت است.

 

ايجاد  ۱۰ هزار نفر اشتغال در فازهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر

آيت الله صفايي بوشهري در پايان با اشاره به اینکه با ساخت فازهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر در حدود ۱۰ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، گفت: با اجرای این پروژه ها، آینده استان بوشهر یک شرایط بسیار خوبی رقم خواهد خورد.

کد خبر 677788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha