ثوابی هم وزن با زیارت امام حسین(ع)، در شهرری

خبرگزاری شبستان:استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت سیدالکریم(ع) مجذوب اهل بیت(ع) بودند، گفت: ثواب زیارت سیدالکریم در ری هم وزن با ثواب زیارت امام حسین(ع) در کربلا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی سعیدیان استاد حوزه علمیه، عصر جمعه در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت محدث والامقام حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در همین آستان منور برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شیعیان باید یار امام زمان(عج) باشند.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) فرمودند: مردم آخرالزمان برای همه چیزشان برنامه دارند غیر از دینشان؛ رکن دین یاری امام است بنابراین هدف گذاری زندگی انسان باید معیت اهل بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام سعیدیان با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: اگر انسان به نیت اینکه بخواهد به جایگاهی برسد که بتواند امام زمان(عج) را نصرت دهد ولی عمر او برای ظهور حضرت کفایت نکند در هنگام ظهور امام عصر(عج) به قبرش نظر کرده و او را برای یاری فرا می‌خواند تا از قبر خارج شود.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) الگو و اسوه‌ای تمام برای شیعیان به شمار می‌رود، اظهار داشت: امام هادی(ع) در شان ایشان فرمودند: ثواب زیارت سیدالکریم در ری هم وزن با ثواب زیارت امام حسین(ع) در کربلا است؛ حضرت سیدالکریم(ع) مجذوب اهل بیت(ع) بودند.

وی با اشاره به اینکه شیعیان باید چه عملی انجام دهند که در زمره یاران امام زمان(عج) قرار گیرند، گفت: دعا برای فرج در عصر غیبت بسیار حائز اهمیت است اما باید به این نکته توجه داشت که دعا باید به صورت خواسته قلبی انجام بپذیرد تا مستجاب شود.

حجت الاسلام سعیدیان با اشاره به اینکه امنیت و آرامش حقیقی انسان در سایه سار امام معصوم(ع) میسر می‌شود، عنوان کرد: انسان در هنگام دعا باید نسبت به امام معصوم احساس نیاز کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تقوا عامل استجابت دعا است، گفت: امام زمان(عج) تنها امامی است که به باطن انسان‌ها حکومت می‌کند بنابراین برای تعجیل در فرج باید اهل تقوا بود.

وی در بخش دیگر دلسوزی و کمک به مردم را از دیگر ویژگی‌های حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) دانست و اظهار داشت: ما باید دلمان برای مردم بسوزد، این مردم همان مردمی هستند که امام معصوم(ع) فرمودند: اگر می‌خواهید به ما محبت کنید نسبت به شیعیانمان محبت داشته باشید؛ امروز کمک به مردم آسیب دیده زلزله کرمانشان امری لازم و ضروری است و مسؤولان نظام به عنوان نوکران مردم باید به انجام این امر اهتمام ویژه داشته باشند و نوکری مردم را افتخار خود بدانند.

 

 

کد خبر 677821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha