ساکنان آپارتمان های یزد نکات ایمنی را در نظر داشته باشند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: آسانسورها جز استاندارد های خدمات و مشمول قوانین و مقررات استاندارد اجباری می باشند که بایستی به نکات ایمنی بیش از گذشته توجه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد یزد، محمد حسین ماجدی اردکانی، مدیر کل اداره استاندارد استان یزد امروز (2 دی) در نشستی در این اداره کل گفت: برای اولین بار در استان یزد و به همت دست اندرکاران صنعت آسانسور منطقه در طرحی ابتکاری، از تاریخ 20 الی 26 آبان ماه امسال ، از250 دستگاه آسانسور 42 مجتمع مسکونی در یزد بازدید رایگان به عمل آمد.

 

وی ادامه داد: نتایج آماری بازدیدهای انجام شده نشان گر آن است که از این تعداد آسانسور ،140 دستگاه دارای استاندارد اولیه بوده اند ولی در حال حاضر هیچ کدام دارای  گواهی بازرسی ادواری نیستند که این نقیصه نگرانی های خاص خود را برای مسئولین مرتبط در پی دارد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: از آسانسورهای مورد بازدید فقط بیش از نیمی از آن ها دارای قرارداد سرویس و نگهداری مجاز هستند که متاسفانه حدود 15 درصد هم با شرکت های غیرمجاز و افراد حقیقی متفرقه اقدام به عقد قرارداد کرده اند، ضمن این که از این تعداد، تنها 75 درصد دارای قرارداد بیمه مسئولیت مدنی سرنشین هستند.

 

ماجدی اردکانی در پایان سخنان خود گفت: به طور میانگین همه ماهه حدود 6 مورد از محبوس شدن مردم در آسانسورها به آتش نشانی یزد گزارش می شود ولی از آن جایی که اخذ استاندارد ادواری اجباری نمی باشد لازم است ساکنان آپارتمان های یزد بیش از گذشته هوشیار و به فکر ایمنی خود و دیگر اعضا خانواده هایشان باشند تا خدای ناکرده اسباب پشیمانی برای یکدیگر فراهم نشود.

کد خبر 678025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha