استعفای دو کارمند آموزش و پرورش استان لرستان

خبرگزاری شبستان:دو کارمند آموزش و پرورش استان لرستان به دنبال حذف عبارت اشهد ان علیاً ولی الله» از اذان و اقامه جزوه احکام دانش آموزان استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، در پی اشتباه پیش آمده در جزوه مسابقات احکام دوره اول متوسطه و حذف سهوی جمله  «اشهد ان علیاً ولی الله» از اقامه و اذان، سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان و کارشناس قرآن و عترت آموزش و پرورش شهرستان ازنا استعفا دادند.

 

دربخشی از این اطلاعیه آمده است:

 

با توجه به منتشر شدن تصاویری در فضاهای مجازی و برخی از رسانه ها  در خصوص حذف عبارت «اشهدان علی ولی الله» از جزوه احکام چاپ شده توسط معاونت محترم پرورشی و فرهنگی و شائبه ای که در این فضاها به وجود آمد. مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی معروض می داریم.

 

در ابتدا لازم است که ذکر کنیم آموزش و پرورش بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری است، همواره تلاش کرده تا با رویکرد تربیتی و توجه و اهتمام به مبانی ارزشی و دینی به تربیت دانش آموزان خداباور و خودباور اقدام کرده و بارها و بارها این مطلب را در جلسات رسمی اعلام و به آن اعتقاد و باور قلبی دارد.

 

اما در خصوص اشتباهی سهوی که در چاپ این جزوه روی داده و شکی نیست که هیچگونه تعمدی در آن نبوده و نیست، اما به خاطر حساسیت افکار عمومی نسبت به مبانی دینی و اعتقادی با کمال تواضع از عموم مردم مسلمان و خداجو عذرخواهی کرده و امیدواریم با کمال رافت و بزرگواری  پوزش خدمتگزاران خود را در دستگاه تعلیم و تربیت پذیرا باشند.

 

گرچه این اهمال و بی توجهی را هیچ عقل سلیمی تایید نمی کند، ولی عزیزان هم وطن باید باور داشته باشند که تهیه و چاپ جزوات متعدد در پایه های مختلف کاری است که استان به آن اقدام کرده و یک اشتباه سهوی در یک جزوه نمی تواند زحمات و تلاشهای آنان را زیر سوال ببرد. با این حال این اطمینان را به همکاران و هم وطنان می دهیم که موضوع را به دقت بررسی و با مسببان این قصور  و بی توجهی بر خورد نماییم.

 

در پایان تاکید می شود اگر نگاهی به کارنامه آموزش و پرورش در حوزه مبانی دینی و تربیتی داشته باشید، متوجه خواهید شد که اعتقاد به مبانی ارزشی اصل مسلمی بوده که دستگاه تعلیم و تربیت همواره  در آن راستا گام برداشته و نماد این اعتقاد به آرمان های مذهبی را می توان در برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز با شرکت بیش از ۱۷۰ هزار دانش آموز، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و ده ها برنامه قرآنی دیگر مشاهده کرد.

 

از همگان انتظار می رود تا ضمن توجه به تبعات بهره برداری فردی و گروهی از این مسئله،   کمک کنند تا متولیان تعلیم و تربیت بتوانند در تربیت نسل آینده ساز این مرزو بوم گام بردارند.

 

کد خبر 678494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha