قرآن کریم شفیع انسان در قیامت است

خبرگزاری شبستان:مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه قرآن کریم شفیع انسان در قیامت است، گفت: قرآن کریم نقشه رسیدن به بهشت ابدی و راه دستیابی به بالاترین درجات آخرتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد در سلسله جلسات تفسیر صحیفه سجادیه که دوشنبه شب در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش قرآن کریم در دستیابی منزل کرامت به محل سلامت بسیار حائز اهمیت است، گفت: امام سجاد(ع) در دعای 42 صحیفه رسیدن به مقام امن و امان قیامت آن هم با واسطه قرآن کریم را آرزوی خود بیان می‌کنند.

وی افزود: انسان اگر به مقام امن قیامت دست یابد و ساکن بهشت شود از همه مواهب الهی بهره‌مند می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه قرآن کریم نقشه رسیدن به بهشت ابدی و راه دستیابی به بالاترین درجات آخرتی است، ابراز کرد: قرآن شفیع انسان در قیامت و درک آن وابسته به کرامات و عنایات ائمه اطهار(ع) است. امام سجاد(ع) در این دعای شریف از خداوند می‌خواهند که به واسطه نور و هدایت قرآن کریم بار سنگین و گناه را از دوش ایشان بردارد.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه گناه انسان را از حرکت و سیر الی الله باز می‌دارد، اظهار داشت: ثمره گناه غرق شدن در عذاب الهی است؛ انسان باید از گناه سبک بال شود تا به سرمنزل مقصود دست یابد.

وی با استناد به آیه «إِنَّ الْأَبْرَارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَأْسٍ كَانَ مِزَاجُهَا كَافُورًا» سوره انسان، گفت: ابرار کسانی هستند که مکارم اخلاق را با ریشه و پایه توحیدی در عالی ترین سطح تثبیت شده دارا هستند؛ این آیه بیانگر انسانی است که غرق در جذب عشق الهی شده و اهل ایثار، احسان و انجام عمل صالح است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: انسان اگر خود را به قرآن بسپارد وارد چرخه همانند سازی ابرار می‌شود، قرآن عشق رسیدن به مراتب عالی را در وجود انسان شعله ور کرده و او را برای دست یابی به آن مراتب حرکت می‌دهد.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد اضافه کرد: امام سجاد(ع) در فراز دیگر این دعا از خداوند متعال می‌خواهند که ما را پیرو کسانی که در قطعه‌های گوناگون شب و پیرامون روز اهل قرائت و عمل به آیات قرآن هستند، قرار دهد؛ کسانی که خالصانه در روز نماز اقامه می‌کنند عمود زندگیشان با قرآن کریم است.

 

 

کد خبر 678638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha