دانش بدون تقوا مخرب است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اگر دانش با وجود ارزش‌های بسیاری که دارد با تقوا توأم نباشد، مخرب است بنابراین اسلام علمی را می‌خواهد که آمیخته با اعتقاد و باور الهی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت‌ الله زین‌ العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز (۴ دی) در دیدار با مدیرکل و جمعی از رؤسا و معاونان آموزش و پرورش گیلان به مناسبت هفته سوادآموزی و روز گزینش با تبریک میلاد امام حسن عسکری (علیه السلام) و حضرت مسیح (علیه السلام) اظهار کرد: اکنون مسأله سوادآموزی به یک اصل مسلم شناخته شده در جوامع بشری تبدیل شده، زیرا علم چراغ است و راه را به انسان نشان می‌دهد.


وی به روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مبنی بر اینکه خیر دنیا و آخرت با علم است، اشاره کرد و افزود: شر دنیا و آخرت با جهل است ضمن اینکه رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود؛ کسب علم واجب است.

 

امام جمعه رشت متذکر شد: اگر علم با وجود ارزش‌های بسیاری که دارد با تقوا توأم نباشد، مخرب است بنابراین اسلام علمی را می‌خواهد که آمیخته با اعتقاد و باور الهی باشد.


آیت‌ الله قربانی با تأکید بر شناخت خداوند، تصریح کرد: امروز علم خداوند را بهتر به ما می‌شناساند و هر قدر دانش پیشرفت داشته باشد خداشناسی نیز پیشرفت می‌کند.


وی، شناخت آفریده‌های خداوند را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: شناخت طبیعت و جهان آفرینش از ابعاد علم خدایی است و با برداشتن پرده از این اسرار، معرفت مردم نسبت به خداوند بیشتر می‌شود.


نماینده ولی فقیه در گیلان بر شناخت انسان نسبت به دلیل آفرینش جهان تأکید کرد و گفت: عمل کردن به رهنمودهای خداوند در تمام امور عبادت محسوب می‌شود و این رهنمودها بر اساس عدل است.


آیت‌الله قربانی، شناخت انسان نسبت به مسائلی که او را از دین بیرون می‌برد، مهم دانست و خاطرنشان کرد: برخی از افراد از حقوق سعادت‌بخش اسلام بی‌خبر هستند.


وی در ادامه با بیان اینکه وجود گزینش در دستگاه‌ها لازم و واجب است، اظهار کرد: مسؤولان مربوطه باید بدانند حرمت مؤمن مانند خانه کعبه است و تا به یقین نرسیدند کاری انجام ندهند.


امام جمعه رشت، معلمان را اسوه توصیف کرد و یادآور شد: بنده برای امام (ره) و دیگر معلمان خود بیش از پدر خود احترام قائل هستم.

 

 
کد خبر 678544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha