طلاب با هدف مدیریت مساجد پرورش نمی‌یابند

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد حاج ابوالفتح، مدیریت مساجد در دوران حاضر را نیازمند دارا بودن تخصص و مهارت‌هایی متناسب با شرایط دوران جدید دانست و گفت: حوزه‌های علمیه، طلاب را برای مدیریت مساجد پرورش نمی‌دهند.

حجت‌الاسلام سیدصدرالدین مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه در زمانه حاضر مدیریت مساجد باید تخصص شود همانطور که پزشکی یا مهندسی، تخصص است، گفت: در دورانی که کارها بیش از هر زمان دیگری در تاریخ، بر اساس مهارت و دانش مدیریت می‌شوند، باید طلاب برای مدیریت درست مساجد پرورش یابند.

 

وی کمبود منابع درسی مربوط به آموزش مهارت‌های امامت جماعت در حوزه‌های علمیه را مورد اشاره قرار داد و افزود: حوزه‌های علمیه، طلاب را برای مدیریت مساجد پروروش نمی‌دهند بر همین اساس، ناکارآمدی برخی ائمه جماعات در اداره مساجد به جایگاه این خانه‌های خدا و دین‌مداری مردم آسیب وارد آورده است.

 

امام جماعت مسجد حاج ابوالفتح با بیان اینکه باید کرسی‌های تربیت امامت جماعت در حوزه علمیه راه‌اندازی شوند، خاطرنشان کرد: پرورش تخصصی طلاب برای مدیریت مساجد، نیازمند تخصیص اعتبارات مالی از سوی دستگاه‌های مربوط به این حوزه است زیرا انجام این کار با اتکا به کمک‌های مردمی به ویژه در وضعیت اقتصادی فعلی کشور، ممکن نیست.

 

مرتضوی با بیان اینکه در حال حاضر مسئولان و متولیان مدارس علمیه در تامین منابع مالی این مراکز با مشکلات فراوانی دست به گریبان هستند، گفت: در چنین شرایطی نمی‌توان از حوزه علمیه انتظار پرورش طلاب برای بیش از 70 هزار مسجد کشور را داشت مگر اینکه حکومت و دولت‌های کشور، اعتبارات لازم را در بودجه‌های سالیانه اختصاص دهند.

 

 

 

کد خبر 678561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha