تسهیل دسترسی دانشجویان به منابع جشنواره ملی قرآن/ ابلاغ سرفصل جدید به دانشگاه‌ها

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با اشاره به ابلاغ سرفصل‌ها و محورهای سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان از تسهیل دسترسی دانشجویان به منابع جشنواره ملی قرآن خبر داد.

به گزارش سرویس دیگر رسانه های خبرگزاری شبستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسین افتخاریان، مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به مشخص شدن سرفصل‌ها و محورهای سی و سومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، گفت: این محورها روز گذشته به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد تا براساس آن مراحل مقدماتی جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه مشخص شدن این سرفصل ها چندین جلسه از نشست مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت های قرآن و عترت دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده است، افزود: از شهریورماه که جلسه هفتاد هشتم برگزار شد تا جلسه هشتاد و یکم که اخیراً برگزار شد به این موضوع اختصاص یافت و براساس آن جشنواره سی و سوم در ۳۵ رشته و شش محور در دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.
افتخاریان در ادامه در مورد مهم‌ترین تغییراتی که در دوره سی و سوم جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان نسبت به دوره سی و دوم صورت گرفته است، تصریح کرد: در وهله اول براساس بازخوردهایی که از دوره‌های گذشته دریافت شد، خلاءها بررسی و این موضوع منجر به شناسایی رشته‌هایی که مورد اقبال دانشجویان هست، شد.
مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با اشاره به اضافه شدن دو رشته جدید در دوره سی و سوم و برخی تغییرات دیگر، اظهار کرد: از جمله رشته‌های اضافه شده در بخش معارفی، سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی است، همچنین رشته کانال‌های مجازی قرآنی از دیگر رشته‌های اضافه شده است.
وی در مورد تغییرات نیز گفت: عنوان رشته تواشیح به تواشیح و همخوانی تغییر یافته است. همچنین رشته داستان‌نویسی به سه رشته داستان نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی تغییر پیدا کرده است. بخش ها نیز همچون گذشته بخش معارفی، آوایی، پژوهشی، هنری، فناوری و ادبی خواهد بود.
افتخاریان همچنین بیان کرد: در دوره سی و سوم در بخش‌های ادبی و هنری موضوع راهبری تولید آثار را در دستور کار قرار داده‌ایم و موضوعات همچون گذشته باز نیست و تحت عنوان کلی مباحث مربوط به قرآن و عترت نخواهد بود بلکه ریز موضوعات ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در رشته معرق آیه «رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ» از سوره مبارکه ابراهیم برای تمامی شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است. همچنین در رشته خوشنویسی نیز یکی از آیات سوره مبارکه حجرات «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ» در نظر گرفته شده است. در دیگر بخش‌ها نیز ریز موضوع در دانشجویان قرار داده شده است.
مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها در پاسخ به چرایی مشخص شدن موضوعات به صورت ریزموضوع برای تمامی شرکت کنندگان، گفت: این کمک می کند تا دانشجویان به سمت تولید اثر هدایت شوند و موضوع مهم دیگر این است که آثار زیادی تولید می‌شود و دیگر شاهد عرضه آثاری که قبلاً در جشنواره‌های دیگر نیز شرکت داده شده است، نخواهیم بود.
افتخاریان در پایان خاطرنشان کرد: منابع رشته‌های مختلف جشنواره نیز در نرم‌افزار ویژه‌ای که در حال تولید است در دو نسخه قابل استفاده در گوشی‌های تلفن همراه طی روزهای آینده ارائه خواهد شد. این موضوع باعث تسهیل شدن دسترسی دانشجویان به منابع جشنواره خواهد شد.

کد خبر 678626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha