مردم نقش اساسی در کاهش هزینه ها و تلفات در مواقع بحران دارند

خبرگزاری شبستان: معاون وزیر کشور با اشاره به اهمیت آگاهی و آموزش در مواقع بحرانی گفت: مردم با آگاهی و آموزش می توانند بسیاری از هزینه ها و تلفات ناشی از بحران را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور امشب ( 5دی) در مراسم اختتامیه جشنواره ملی « فیلم کوتاه امید» در محل سالن هلال احمر یزد گفت: کشور جمهوری اسلامی ایران کشوری حادثه خیز است و متاسفانه دهمین رتبه جهان را از لحاظ حادثه خیزی داریم.

 

وی افزود: از بیش از 45 مورد حادثه ای که در جهان ممکن است اتفاق بیافتد بیش از 40 مورد از آنها ممکن است در کشور ما اتفاق بیافتد که ریزگردها، کمبود آب از جمله آنها است و مهمترین حادثه در کشور ما نیز زلزله است که در چند سال اخیر شاهد آن بوده ایم.

 

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: 5 دی و زلزله بم به عنوان نقطه ای است که ما باید ببینیم در این اتفاقات چه کاری باید انجام دهیم زیرا در 12 ثانیه 34 هزار نفر جان خود را از دست دادند و در زلزله اخیر در کرمانشاه بیش از 2 هزار نفر عمل جراحی و 640 کشته داشتیم.

 

نجار تصریح کرد: در زمان نه چندان دور زلزله در ژاپن ده ها هزار کشته در هر زلزله می داده اما الان در بالای 7 ریشتر یک مصدوم هم ندارد که نشان دهنده توجه به امنیت و مقاوم سازی در این کشور است.

 

وی گفت: ما معتقدیم که نقش اساسی را مردم دارند به نحوی که آموزش های لازم را بایستی در این راستا ببینند و در مقابله با بحران ها با آگاهی کامل در مقابل آنها بیاستند و کمترین تلفات را داشته باشیم.

 

معاون وزیر کشور ادامه داد: حماسه بزرگی که مردم ما در ارسال و کم های مردمی به استان های زلزله زده کردند که این همت والا را نمیتوان تشکر کرد.

 

نجار بیان کرد: اگر آموزش های لازم به مردم داده شود ما شاهد قفل شدن خیابان ها همچون در تهران نخواهیم بود و در مواقع لزوم برای امداد رسانی با مشکل مواجه نمی شویم.

 

وی گفت: کوچکترین کم اطلاعی و عدم آگاهی میتواند بسیاری از مشکلات از جمله آتش سوزی های را بوجود بیاورد اما در مقابل میتوان با آگاهی بسیاری از مشکلات را کاهش داد.

 

معاون وزیر کشور تصریح کرد: ما می توانیم با نظارت و استفاده از مصالح مناسب تلفات را کاهش دهیم و حتی در مواقع بحران نیز هزینه های ناشی از آن را کاهش داد.

 

نجار خاطرنشان کرد: ما در بم با مشکلاتی بر خوردیم که تا چندین نسل دیگر همچنان درد آن را به جان خود داریم که میتوان با آگاهی و آموزش بسیاری از مشکلات در این زمینه را در بحران های آینده  کاهش دهیم.

 

کد خبر 678825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha