اشتغال فراگیر، روستایی- عشایری و اشتغال حمایتی سه اولویت دولت در زمینه اشتغال

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به لایحه بودجه در سال ۹۷ گفت: اشتغال فراگیر، روستایی- عشایری و اشتغال حمایتی سه اولویت دولت در زمینه اشتغال لایحه بودجه ۹۷ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حمید رضا نصیری زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد امروز ( 16 دی) در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد گفت: معمولا دولت ها برای رسیدن به اهداف اقتصادی چهار هدف رسیدن به تعادل داخلی، رسیدن به تعادل خارجی، توزیع عادلانه درآمد ملی و رشد منطقی تولیدات را دنبال می کنند.

 

وی افزود: با شفافیت می توان سه هدف از چهار هدف را در بودجه سال 97 دنبال کرد که اشتغال و توزیع درآمد و مالی میتواند در این برنامه دنبال می شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد خاطرنشان کرد: ما شاهد چهار ویژگی در لایحه بودجه 97 هستیم که شامل اصلاح ساختاری، توجه ویژه به اشتغال، توجه ویژه به عدالت اجتماعی، و توجه ویژه به توزیع اجتماعی است.

 

نصیری زاده تصریح کرد: بودجه بر اساس عملکرد هر دستگاه به عنوان راهبردی جدید در دولت است که در سال 97 دنبال می شود و این باعث ایجاد امکان نظارت بیشتر بر فعالیت های کمی است.

 

وی افزود: برقراری ارتباط نظام مند بین عملکرد و تخصیص و انگیزه دار کردن مدیران برای افزایش بهره وری و صرفه جویی در هزینه ها به عنوان هدف اصلی ما در این لایحه بودجه است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بیان کرد: در سال 97 تعداد 340 دستگاه و ردیف ملی در 23 دستگاه استانی به نوعی بودجه ریزی بر اساس عملکرد صورت می گیرد.

 

نصیری زاده بیان کرد: افزایش شفافیت و انضباط بودجه ای به عنوان دومین برنامه ما  در اصلاح ساختار است که آن را نیز امیدواریم به خوبی بتوانیم دنبال کنیم.

 

وی گفت: دولت برای سال 97 اشتغال گسترده را در نظر گرفته است که براساس سرشماری سال 95 جمعیت استان حدود یک میلیون و 138 هزار نفر بوده که حدود 916 هزار نفر جمعیت ده سال و بیشتر بودند که 541 هزار و 764 نفر غیر فعال بودند و جمعیت فعال 370 هزار و 390 نفر بودند که از این جمعیت فعال 325 هزار و 577 نفر شاغل بودند و بر اساس سرشماری 44 هزار و 813 نفر بیکار در سال 95 داشته ایم.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بیان کرد:: دولت سه برنامه اشتغال در سال 97 دنبال می کند که اشتغال فراگیر، روستایی و عشایری و اشتغال حمایتی است و برای اشتغال فراگیر ۲۰۰هزار میلیارد ریال با سود بانکی 18 درصد در نظر گرفته شده است که برای استان دو هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و روستایی برای شهرهای زیر 10 هزار نفر دو هزار ۳۷۰ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

 

نصیری زاده بیان کرد: در سال جدید یک میلیون و 124 هزار نفر پیشبینی اشتغال شده است.

 

وی گفت: در استان یزد 385 پروژه استانی احصا شده است که در سال جاری و سال آینده واگذار می شود.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد بیان کرد: همه دستگاه ها باید در واگذاری پروژه های دولتی همت دهند زیرا بیشترین تخصیص به پروژه های واگذاری اعطا می شود.

 

وی گفت: استانی موفق است که در واگذاری پروژه ها موفق عمل کند و اگر پروژه ای را واگذار نکند اعتبار برای آنها در نظر گرفته نمی شود.

 

نصیری زاده گفت: توجه ویژه به عدالت اجتماعی به عنوان برنامه دیگر ما است که ما معتقدیم که یارانه از طبقات مرفه حذف و به طبقات نیازمند داده می شود و برای حذف فقر مطلق برنامه دارد.

کد خبر 680697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha