مهد قرآن و عترت تبریز الگویی برای مؤسسات دینی کشور است

خبرگزاری شبستان: مدیرعامل موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت‌ها و برنامه های این مرکز الگویی تمام عیار برای مؤسسات قرآنی و دینی سراسر کشور است.

رحیم وظیفه‌شعاع، مدیرعامل موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: این مرکز از سال 72 با محوریت، حفظ قرآن به‌ صورت تخصصی فعالیت خود را آغاز کرد که تاکنون بیش از  400 نفر فارغ‌التحصیل در این رشته داشته است.

وی با بیان این‌که آموزش علوم قرآنی در رشته‌های مختلف به صورت تدریجی در قالب فعالیت های مؤسسه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: 14 مدرسه قرآنی هم اکنون در تبریز زیر نظر موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی فعال است که از این تعداد 6 باب در مقطع ابتدایی و اول دبیرستان و 8 مدرسه نیز در مقطع پیش‌دبستانی فعال هستند.

وظیفه‌شعاع با اشاره به این‌که هم اکنون سه هزار دانش‌آموز در مدارس مهد قرآن مشغول به تحصیل هستند، گفت: امروز در کنار حفظ قرآن، آموزش مفاهیم و روخوانی قرآن نیز در قالب طرح جامع آموزش قرآن مورد توجه قرار گرفته و از سال 80 تاکنون با برگزاری دوره ای مختلف و متنوع شاهد استقبال مردم سراسر استان بودیم.

مدیرعامل موسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که در بحث تدبر قرآنی هم اکنون شش جزء پایانی قرآن به‌ صورت مدون برای درس‌نامه تدبر آماده شد و سپس تدبر در سیره اهل‌بیت مورد توجه قرار گرفت، افزود: با راه اندازی مدارس قرآنی غیردولتی توانسته‌ایم بخش قابل توجهی از علاقه‌مندان به معارف قرآن در منطقه شمال غرب کشور را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان این‌که تاکنون شش هزار نفر در دوره‌های تربیت مربی قرآن شرکت کرده اند، گفت: 600 نفر از این تعداد در مهد قرآن مشغول به کار شده‌اند و بقیه در نظام آموزش و پرورش، مهدهای کودک، مراکز فعال قرآنی و فرهنگی اثرگذار هستند.

کد خبر 681260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha