سربازان، حضرت علی اکبر را الگو قرار دهند/ چشم سرباز در قیامت گریان نمی شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دهمین جشنواره جوان سرباز، بهترین الگوی جوان سرباز را حضرت علی اکبر علیه السلام نام برد و گفت: همه به ویژه نسل جوان باید از آن بزرگوار الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز سه شنبه در دهمین جشنواره جوان سرباز ویژه نیروهای مسلح، سرباز را نماد وطن دوستی و وفاداری دانست و افزود: بعد از انقلاب، سربازی مفهوم تازه ای همچون حافظ امنیت، حافظ ناموس و جان مردم و مرزبانی به خود گرفت.

 

وی ادامه داد: سرباز کسی است که برای آرامش و آسایش هموطنانش بیدار است و با دیدبانی و نگهبانی از سرزمینش، به رسالت خود عمل می کند.

 

حجت الاسلام یعقوبی، با بیان اینکه در قیامت دوچشم هیچگاه گریان نمی شود؛ یکی را چشمی دانست که در نیمه شب در حال مناجات با خداست و دیگری را چشمی معرفی کرد که که در راه خدا نگهبانی می دهد و بیدار خوابی می کشد.

 

امام جمعه بجنورد، لفظ سربازی را زیبا توصیف کرد و با تعبیر اینکه سربازی یعنی سر را در راه آرمان ها و اهداف عالیه ببازیم، اظهارداشت: دوره دو ساله سربازی، دوره ای است که شخصیت اجتماعی و اعتقادی فرد شکل می گیرد.  

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، سربازی را یک دوره آموزشی ادب و آداب نام برد که فرد می تواند در این دوران آموزش اعتقادات، مدیریت زندگی و فرماندهی امور را کسب کند.

 

وی بهترین الگوی جوان سرباز را حضرت علی اکبر علیه السلام نام برد و با بیان اینکه همه به ویژه نسل جوان باید از آن بزرگوار الگو بگیرند، اظهارداشت: حضرت علی اکبر هم در ساختار جسمی، هم خلقی و اخلاقی و هم گویش و سخنان بسیار شبیه پیامبر اکرم (ص) بود.

 

حجت الاسلام یعقوبی، با بیان اینکه همانگونه که حضرت علی اکبر شبیه پیامبر بود ما نیز باید خود را شبیه علی اکبر کنیم، بر خودسازی شبیه خوبان و بزرگان دین تأکید کرد.

 

سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی هم در این آئین با اشاره به قرار داشتن در آستانه ورود به چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: قطعا نیروهای مسلح به ویژه سربازان امام، سهم بزرگی در پیروزی انقلاب و تثبیت نظام اسلامی داشته اند.

 

وی با بیان اینکه امروز دهمین جشنواره جوان سرباز با مشارکت و همدلی و هم افزایی همه نیروهای مسلح برگزار می شود، افزود: پیام این نشست برای دشمنان انقلاب اسلامی این است که هیچ ناهماهنگی بین نیروهای مسلح وجود ندارد بلکه همه به این نقطه رسیده اند که برای مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی از وحدت و همدلی بهره ببرند.

 

دهمین جشنواره جوان سرباز که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شده بود، با تقدیر از سربازان فعال و نمونه پایان یافت.

 

کد خبر 682874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha