حضرت زینب(س) صاحب علم لدنی بودند

خبرگزاری شبستان:عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن روحانیان کارآفرین کشور با بیان اینکه حضرت زینب(س) صاحب علم لدنی بودند، گفت: حضرت زینب(س) در زهد و بلاغت همتای پدر و مادرشان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سهراب مظفری میانجی، عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن روحانیان کارآفرین کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) گفت: از القاب و کنیه حضرت زینب(س) می‌توان به عصمه الله، امینه الله، وليه الله،عالمه غیر معلمه، فهمه غیر مفهمه، محدثه، مخبره موثقه، ناموس کبریا و نائبه الزهرا(س) اشاره کرد که نشان از عظمت این بانوی عظیم شان دارد.

وی افزود: از این عناوین و القاب معلوم می‌شود که خداي تعالي این نفس قدسی را چگونه استعدادی عطا فرموده و چگونه بضاعت و رتبتي عنایت کرده است که بتواند دارای این مراتب و مقام والا باشد و نسبت هر کدام از آن عناوین می‌شود بحث مفصلی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری میانجی درباره محدثه بودن بی بی، ابراز کرد: عماد المحدثين روایت کرده است که حضرت زینب(س) از مادر، پدر، برادرانش، ام سلمه، ام هانی و دیگر زنان روایت می‌کردند و از جمله کسانی که از حضرت روایت می کردند ابن عباس و علی بن الحسین(ع) و عبدالله بن جعفر و فاطمه صغری دختر امام حسین(ع) و دیگران بودند.

عضو هیأت مؤسس و شورای سیاستگذاری انجمن روحانیان کارآفرین کشور ادامه داد: صاحب جنات الخلود می‌نویسد حضرت زینب(س) در بلاغت، زهد، تدبیر و شجاعت با پدر و مادرش همانند بودند و بعد از شهادت امام حسین(ع) امور اهل بیت بلکه قاطبه زمره بنی هاشم به رای و رویت آن حضرت اصلاح پذیرفت.

نماینده مراجع عظام تقلید حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران با اشاره به عالمه غیر معلمه و فهمه غیر مفهمه، گفت: روشن است که مقام و رتبتي است بس عالی، غیر معلمه به آن معنی است که دارای علم لدنی باشد و فاصله و واسطه در میان او و حق یا مظهر حق که نور مطلق و سر اول و صادر اولست نباشد.

این استاد درس اخلاق ادامه داد: در مقام عالمه غیر معلمه تالی مقام نبوت مطلقه و ولایت مطلقه است. و معنی غیر معلمه این است که بدون اینکه از احدی آموخته باشد می‌داند یعنی بلاواسطه از خداوند مستفیض می‌شود و محدثه یعنی حدیث کرده شده، آن است که او را حدیث گذارند و ملهم دارند و این بواسطه ملک است.

کد خبر 684153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha