بانک ها اشتباه کرده اند// متقاضیان عمره پول خود را پس بگیرند

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه متقاضیان عمره تنها 20 روز دیگر فرصت دارند، گفت: چیزی که بانک ها به عنوان وام جعاله مطرح کرده اند خلاف مفاد قید شده در توافقنامه با سازمان حج و زیارت است.

 

حجت الاسلام قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شبستان در حاشیه اولین کنگره پزشکی حج و زیارت پیرامون فتوای مراجع در مورد روند ثبت نام عمره از طریق وام بانکی گفت: بانک ها اشتباه کرده اند. دیشب بنده این موضوع را مفصل در تلویزیون توضیح دادم چیزی که به عنوان وام جعاله مطرح کردند خلاف آن چیزی است که با سازمان حج و زیارت در توافقنامه آمده است.

وی افزود: این کار جنبه شرعی طبق فتوای مراجع ندارد و سازمان حج و زیارت در اطلاعیه ای اعلام کرد که بانک ها وامها را مسترد کنند.

حجت الاسلام قاضی عسگر تاکید کرد: کسانی که ثبت نام کرده اند پول خود را مسترد کنند و پس بگیرند زیرا این کار حرام است.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت اظهار کرد: افراد متقاضی حدود 20 روز دیگر فرصت دارند تا ثبت نام را انجام دهند افرادی که ثبت نام می کنند وام نمی گیرند و به صورت تمام و کمال هزینه را پرداخت می کنند.

وی گفت: هزینه حج عمره این دوره طبق مصوبه شورای عالی حج و زیارت 800 هزار تومان معین شده و افراد متقاضی می توانند مستقیماً برای ثبت نام به بانک ها مراجعه کنند و هزینه را تمام و کمال پرداخت کنند در حقیقت هیچگونه وامی به این موضوع تعلق نمی گیرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 68504

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha