بررسی وضعیت ثبت نام کنندگان عمره مفرده باوام 14 درصدی در کمیته های خاص

بانک ملت به منظور اجرایی کردن نظر مراجع تقلید و جلوگیری از انجام فعل حرام در ثبت نام متقاضیان عمره مفرده، وضعیت ثبت نام کنندگان با استفاده از تسهیلات 14 درصدی را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، درپی اعلام نظر مراجع عظام تقلید و پاسخ استفتای مطرح شده به دفتر مقام معظم رهبری مبنی بر ربوبی بودن اعطای تسهیلات بانکی برای ثبت نام در عمره مفرده بانک ملت از پذیرش متقاضیان جدید برای دریافت این تسهیلات خودداری می کند.

بنابراین گزارش، همسو با آغاز ثبت نام عمره مفرده از 24 شهریور برخی بانک های عامل همچون ملت اقدام به اعطای تسهیلات ویژه متقاضیان این سفر معنوی البته با سود 14 درصد کردند که تنها با گذشت 5 روز از آغاز این مهم مراجع تقلید این معامله را ربوبی و حرام اعلام کردند.

این گزارش می افزاید: بنابر قواعد معامله در دین مبین اسلام در اینگونه معاملات بانکی که در اصطلاح فقهی جعاله نام می گیرد، اگر سود در نظر گرفته شده بیش از چهار درصد باشد معامله ربوبی و حرام است.

از این رو و بنابر تاکید مراجع و پاسخ استفتاء از دفتر رهبری روز گذشته اعطای وام بانکی برای تشرف به عمره مفرده آن هم با سود 14درصد فعلی حرام است که بانک ملت به دلیل اهتمام ویژه به عملیاتی کردن نظر مراجع تقلید ثبت نام متقاضیان دریافت وام را متوقف کرده است.

بنابر اعلام خبر از سوی یک منبع آگاه، هم اکنون کمیته هایی در بانک ملت شرایط متقاضیانی را که پیش از اعلام نظر مراجع مبادرت به دریافت وام 14 درصدی برای تشرف به عمره مفرده هستند را پیگیری می کنند تا از بروز هرگونه فعل حرام در این سفر روحانی معنوی جلوگیری شود.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 68508

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha