اعتماد و اطمینان به استکبار جهانی ساده لوحی است/ باید با بصیرت خط نفاق را بشناسیم

خبرگزاری شبستان: امام جمعه قزوین گفت: ما هیچ تفاوتی بین انگلیس، آمریکا، فرانسه و امثال آنها قائل نیستیم، تاریخ اینها پر از پیمان شکنی، دروغ و تحمیل خواسته های زیاده خواهانه و استکباری است و ساده لوحی است با اطمینان و اعتماد به اینها نگاه کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز (6 بهمن) در خطبه های نماز جمعه که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، بیان کرد: معلم و مربی تقوا، انبیای الهی و امامان هستند و قرآن و نهج البلاغه کتاب های تجلی تقوا هستند و ما باید خود را نیازمند کلمات نورانی قرآن و اهل قرآن بدانیم و در زندگی به کار گیریم.

 

وی با اشاره به قرار داد ننگین کمپ دیوید بین مصر و رژیم اشغالگر قدس ادامه داد: وقتی این قرارداد مطرح شد، آن قدر این مذاکره و قرارداد تلخ و سنگین بود که بسیاری از تحلیل گران سیاسی آن روزگاران باورشان نمی شد، انور سادات به این خیانت مبادرت کند و فکر می کردند نقشه ای علیه صهیونیست ها کشیده است ولی سپس مشخص شد غیر از ننگ و پذیرش ذلت استکباری چیزی در کار نبوده است.

 

امام جمعه قزوین اضافه کرد: متأسفانه این قرارداد منعقد شد و اختلاف بین کشورهای عربی شدت گرفت و کشورهایی که در مقابل رژیم صهیونیستی بودند عقب نشینی کردند و چندیدن دهه خسارت به مسلمانان وارد شد و آثار و خسارات جبران ناپذیر این قرارداد تمام شدنی نیست و زیان هایی که مسلمانان دیدند و ذلت و شکسته شدن اقتدار مسلمانان از عواقب آن قرارداد ننگین است.

 

وی عنوان کرد: خوب است از قرارداد ننگین کمپ دیوید تا قیامت درس بگیریم که هر قراردادی و پذیرش تحمیلی از سوی شیاطین بزرگ، استکبار جهانی و ایادی منطقه ای آنها غیر از خسارت، زیان و ذلت چیزی برای مسلمانان نداشته و نخواهد داشت و این موضوع باید برای همه مسئولان سیاسی ما درس باشد.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: قرارداد ننگین همواره باید با دست رد و برخورد قاطع ما مواجه شود و ما هیچ تفاوتی بین انگلیس، آمریکا، فرانسه و امثال آنها قائل نیستیم، تاریخ اینها پر از پیمان شکنی، خدعه و نیرنگ، دروغ و تحمیل خواسته های زیاده خواهانه و استکباری است و ساده لوحی است با اطمینان و اعتماد به اینها نگاه کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به سالگرد بازگشت امام خمینی (ره) از فرانسه به ایران اظهار کرد: امام خمینی (ره) در 12 بهمن با عزت و عظمت به میهن اسلامی ما بازگشتند و جمعیتی عظیمی از سراسر کشور به استقبال ایشان آمده بودند و خداوند را به خاطر این انقلاب شاکر هستیم و امام هم انقلاب را به خلف صالح شان، امام مسلمین سپردند و هر روز بر عزت، اقتدار و امید ملت های مسلمان و مستضعف در عالم افزوده می شود.

 

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مردم ما با محبت و عشق انقلاب را در آغوش گرفتند و با علاقه تمام از حاکمیت اسلام استقبال کردند تا کتاب خدا بر ما حاکم شود و حرف از قرآن، عدالت و قسط به میان آید و این آرزوی همه مسلمانان بود.

 

وی اضافه کرد: هم بنیانگذار انقلاب اسلامی و هم امام مسلمین مقام معظم رهبری، همواره به ما تذکر داده اند مراقب خطر نفوذی ها در انقلاب اسلامی باشید یعنی آنها که نمی فهمند انقلاب چیست و از عدالت بویی نبردند و دنبال زیاده خواهی، رفاه طلبی و خانه های میلیاردی هستند و درد فقیر و پابرهنه نمی فهمند، درد کسی که شغل ندارد و نمی تواند با حداقل امکانات معیشتی زندگی اش را اداره کند را درک نمی کنند و اینها نسبت به انقلاب نامحرم هستند و امام خمینی (ره) فرمودند مراقب باشید انقلاب به دست نامحرمان نیفتد.

 

آیت الله عابدینی گفت: اساس انقلاب محکم است و تا به حال هم دشمنان هرچه نقشه کشیدند نقشه شان نقش برآب شده است ولی یک دفعه می بینیم شخصی مسئولیتی می گیرد که لیاقت این جایگاه را ندارد و درک زندگی مردم برایش تعریف نشده است و این امر ضرر می زند البته مردم ما صبور هستند و قدر انقلاب را می دانند.

 

وی ادامه داد:  بدانیم انقلابی ما امانت بزرگ الهی است و باید این امانت را سالم با همان شیرینی، نشاط و روح حماسی به نسل های آینده بسپاریم و در نگهداری زیبایی ها انقلاب کوتاهی نکنیم.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: اشرافیت، تبعیض و بی عدالتی در مقابل اسلام و انقلاب است هر کسی با هر لباسی و عنوانی اشرافیت، پارتی بازی، رفاه طلبی و زیاده خواهی را بخواهد باب کند در مقابل انقلاب است و ما اینها را نباید به پای انقلاب و نظام بنویسیم و مردم ما هم متوجه این معانی هستند.

 

وی تصریح کرد: خط نفاق و دروغ، اشرافیت و فساد را باید بصیرت بشناسیم و قرآن و نهج البلاغه و احادیث به ما بصیرت می دهد و ما باید خودمان دنبال این باشیم بصیرت یابیم و خط نفاق را بشناسیم.

 

آیت الله عابدینی یادآور شد: نکته مهم دیگر امر به معروف و نهی از منکر است اگر به این امر توجه نشد آرام آرام بدترین ها بر ما مسلط شده و دعاها هم مستجاب نمی شود.

 

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطر نشان کرد: به روایتی 75 روز بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلامی و به روایت دیگر 95 روز بعد از رحلت آن حضرت، شهادت حضرت زهرا (س) پیش آمده است و از این رو 2 دهه به عنوان فاطمیه داریم که شهادت این بانوی بزرگوار اسلام را تسلیت به همه می گوییم.    

 

کد خبر 685112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha