ارزشهای انقلاب به نسل جوان معرفی شود

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه انقلاب از اهداف و ارزشهای بسیار والایی برخوردار است، گفت: ارزشهای انقلاب به نسل جوان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرکزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز (13 بهمن ) در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد به روز مباهله اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم واقعه مباهله را بیان کرده است.

وی ادامه داد: تمام مورخینی که در ارتباط با این واقعه روایت کرده اند، گفته اند کسانی که همراه پیامبر(ص) آمدند، فقط حضرت امام حسن(ع) و امام حسین(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت امیرالمومنین(ع) را همراه آورده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: پیامبر(ص) در این واقعه نه به اصحاب و نه به زن ها و اطرافیان اجازه ندادند که در این روز به میدان بیایند و وقتی که عالم نصرانی ها این موضوع را دید که پیامبر به جای لشگر، با همین افراد می آید، پیام داد به یارانش که برگردید، اینهایی که من می بینم اگر نفرین کنند، همه کوه های عالم از زمین کنده می شود و تا ابد مسیحی به جا نمی ماند.

ناصری یزدی افزود: در قرآن کریم و در آیه مباهله، به حضرت امام علی(ع) لقب نفس خدا و پیامبر آورده شده و به تصدیق خداوند متعال و قرآن کریم، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرزندان رسول خدا هستند.

وی به سالگرد پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران یک واقعا بسیار بزرگ و متعالی بود و باید ارزشها و ویژگی های بارز این حرکت بزرگ به نسل جوان و به تمام جهانیان معرفی و منتقل شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: این حرکت یک انقلاب بود نه یک کودتا، انقلاب اسلامی ایران یک دگرگونی بود نه یک جنبش یا خیزش، ویژگی این انقلاب اسلامی بودن آن است نه آنکه برخی مثل بازرگان بیان می کردند انقلاب ایران، و امام خمینی(ره) هم بارها تاکید کردند که منظور از این انقلاب اسلام بود.

ناصری یزدی افزود: باید یک بررسی شود ببینیم پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون، به کدام یک از اهداف انقلاب توانستیم دست پیدا کنیم و در کدام یک از اهداف هنوز نتوانستیم موفق شویم.

 

کد خبر 686807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha