اصلاح و تحول نظام اداری مهم‌ترین چالش استان است

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اصلاح و تحول نظام اداری، رفتار سازمانی و مدیریت بودجه را مهمترین چالش‌های فعلی استان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حیدر فتح‌زاده، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سازمان با ۵۷ دستگاه دولتی در استان ارتباط دارد که ارزیابی دستگاه در قالب جشنواره‌ شهید رجایی به صورت دائم صورت می گیرد.

وی با بیان این‌که ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد اداری نیازمند ارتقای آگاهی و دانش کارکنان دولت است، خاطرنشان کرد: امروز اصلاح و تحول نظام اداری، رفتار سازمانی و مدیریت بودجه مهمترین چالش‌های فعلی استان است.

فتح‌زاده ادامه داد: در این راستا با شناسایی گلوگاه‌های فساد اداری و تدوین راهبردها و استراتژی برای کاهش فساد در نظام اداری استان اقداماتی صورت گرفته است، ضمن این‌که برگزاری دوره‌های آموزشی رویکرد سازمان برای ارتقای سلامت اداری است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تقویت خدمات دولت الکترونیک، تسهیل در امور اداری مردم، شفافیت در هزینه‌کردها و بهبود شرایط برای آگاهی مردم از حقوق شهروندی خود از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که بیش از 62 هزار نفر از کارکنان دولت در شهر تبریز به صورت مجازی یا حضوری آموزش‌های لازم را دریافت کردند، گفت: این آموزش‌ها منجر به روان‌سازی خدمات اداری، بهبود فرآیند، بهبود رفتار کارکنان با ارباب رجوع، تقویت تعامل و در نهایت اعتماد سازمانی خوتاهد شد.

فتح‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود ارتقای بهره‌وری و خلاقیت سازمانی و بازتولید و تولید نیازهای جدید را مهمترین چالش دستگاه‌های مجری در استان دانست و گفت: جالب است بدانید طبق بررسی های صورت گرفته نزدیک به 43 درصد وسایل موجود در منازل در طول سال حتی یک بار هم مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 688393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha