آغاز بخش مذهبی – ملی جشنواره تبریزیم

خبرگزاری شبستان: بخش دوم پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم با نمایش "بخشش به وقت کینه" به کارگردانی مینا اکبری ناصر کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، نمایش "بخشش به وقت کینه" روایتگر داستانی در مورد امام علی(ع) و بخشندگی آن حضرت بود و در نخستین اجرای خود در محل پارک بانوان بهار به میان شهروندان تبریزی رفت.

پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم با نمایش "بخشش به وقت کینه" برای نخستین بار شاهد حضور بانوان در عرصه بازیگری و کارگردانی نمایش خیابانی در تبریز است که با اجرا در پارک بانوان بهار با استقبال شهروندان مواجه شد.

مینا اکبری کارگردان "بخشش به وقت کینه" در حاشیه اجرای گروه خود گفت: پنجمین جشنواره بین‌المللی نمایش خیابانی و فضای باز تبریزیم برای نخستین بار فرصت حضور بازیگران بانو را در نمایش‌های خیابانی در تبریز فراهم آورده که جای بسی خرسندی است.

وی که پیش از این نیز سابقه حضور در جشنواره‌های صحنه‌ای، میدانی، خیابانی و عروسکی را در شهرهای مختلف را داشته، اظهار داشت: پیش از این گرچه در سابقه حضور در جشنواره‌های مختلف خیابانی در دیگر شهرها را داشته‌ام اما این امکان در جشنواره‌های تبریز وجود نداشت که با پنجمین دوره جشنواره تبریزیم این فرصت برای تمام بانوان علاقمند این عرصه فراهم شد.

اکبری با اشاره به نقش و تاثیرگذاری نمایش‌های خیابانی در جامعه گفت: این ژانر از نمایش برخلاف تئاتر صحنه‌ای به واسطه کوتاه بودن مدت اجرا و برپایی آن در مکان‌های عمومی می‌تواند پیام را در سطح وسیع و موثرتر انتقال دهد.

نمایش "بخشش به وقت کینه" با بازی لیلی نیساری و فیروزه نعمتی در نخستین روز از برنامه بخش مذهبی – ملی پنجمین جشنواره بین‌المللی تبریزیم در محل پارک بانوان بهار به اجرا در آمد.

کد خبر 687850

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha