۵٣ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل تأمین اجتماعی استان گفت: ۶٧۵ هزار بیمه شده اصلی و بیش از دو میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، جعفر سمساری، مدیر کل تأمین اجتماعی استان امروز در نشست خبری با اعضای خانه مطبوعات آذربایجان شرقی، کاهش ضریب پشتیبانی (نسبت تعداد بیمه شدگان به مستمری بگیران) و بازنشستگی های پیش از موعد در کنار رکود اقتصادی حاکم بر کشور را از مهمترین چالشهای پیش روی سازمان دانست و اظهار داشت: با توجه به تغییرات ساختاری جمعیت و روند رو به پیری آن و نیز اعمال قوانین بارنشستگی های پیش از موعد، افزایش تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران از افزایش تعداد بیمه شدگان پیشی گرفته که این امر موجب بر هم خوردن تعادل منابع و مصارف سازمان می گردد.

بیش از ۵٣ درصد جمعیت استان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند

مدیر کل تأمین اجتماعی استان با بیان اینکه ۶٧۵ هزار بیمه شده اصلی و بیش از دو میلیون نفر بیمه شده اصلی و تبعی تحت پوشش تأمین اجتماعی استان قرار دارند، تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش تأمین اجتماعی در استان را بالغ بر ١۶١ هزار نفر دانست و گفت: طی ١٠ ماهه نخست سال جاری ١۶۴۴ میلیارد تومان از بابت تعهدات بلند مدت و در قالب حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران در استان پرداخت شده است.

وی همچنین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان را ١٢هزار نفر اعلام نموده و افزود، میزان پرداختی از بابت مقرری به دریافت کنندگان بیکاری، طی این دوره ١۴١ میلیارد تومان بوده است.

حق بیمه، منبع اصلی درآمد سازمان تأمین اجتماعی است

جعفر سمساری، حق بیمه را عمده ترین منبع درآمد سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، تأمین منابع پایدار سازمان تأمین اجتماعی را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مطالبات کارگاههای تحت پوشش در استان بالغ بر ۵٢٩ میلیارد تومان می باشد، از تسهیلات سازمان تأمین اجتماعی در جهت تقسیط بلند مدت مطالبات خبر داده و افزود، بهبود فضای کسب و کار و رونق اشتغال مطلوب سازمان تأمین اجتماعی می باشد، فلذا طی سال اخیر، تسهیل در بازرسی از دفاتر قانونی، تسهیل صدور مفاصا حساب جهت تمدید کارت بازرگانی و بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش حساب، در جهت رفع موانع تولید کارگاههای تحت پوشش در دستور کار قرار گرفته و تداوم دارد.

سازمان تأمین اجتماعی در افق برنامه ١۴٠۴، سازمانی است پایدار، پویا ، چابک و سرآمد در پاسخگوئی

مدیر کل تأمین اجتماعی استان با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در افق برنامه ١۴٠۴، سازمانی خواهد بود، پایدار، پویا، چابک و سرآمد در پاسخگوئی که با فرآیندهای هوشمند، نسبت به ارائه خدمات کیفی و به هنگام به ذینفعان اقدام می نماید، ارائه خدمات غیرحضوری سازمان طی سالهای اخیر را نقطه عطفی در نحوه ارائه خدمات دانسته و تصریح کرد در حال حاضر ارائه لیست حق بیمه، ابلاغ احکام مطالباتی، صدور برگ پرداخت حق بیمه، مشاهده سوابق بیمه شدگان، مشاهده احکام و فیش حقوقی مستمری بگیران و بازرسی هوشمند از مهمترین فعالیتهای اینترنتی سازمان می باشد.

برون سپاری، گامی در جهت کیفی سازی خدمات

جعفر سمساری با اعلام اینکه طی سال اخیر دو کارگزاری در محدوده شعبه شش تبریز و مرند آغاز به فعالیت نموده اند، برون سپاری فعالیت های میدانی و خدمات مرتبط با مشتری به کارگزاری های رسمی را گامی در جهت کیفی سازی خدمات در شعب تابعه دانست و خاطر نشان کرد: در آینده نزدیک در شهرستانهای مراغه، میانه، بناب و اهر نیز کارگزاری رسمی تأمین اجتماعی ایجاد و تعداد کارگزاریهای استان به ١٢ کارگزاری خواهد رسید.

وی اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات در شعب تأمین اجتماعی را نیز اقدامی در جهت توانمند سازی کارکنان و تسهیل امور مخاطبین دانست و افزود: در قالب این طرح بیش از ۵٠ درصد فرآیندهای حوزه مشتریان در قالب پیشخوان ارائه خدمات به مشتری عرضه خواهد شد که این امر، صرفه جویی در وقت و هزینه مراجعین و نیز ارتقای بهره وری کارکنان را به دنبال خواهد داشت.

مدیر کل تأمین اجتماعی، حذف فرآیندهای زائد، ادغام فرآیندهای مشابه، خدمت رسانی مطلوب و مدیریت زمان، غنی سازی شغلی و بهینه سازی منابع و مصارف سازمان را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و افزود: این طرح به عنوان پایلوت کشوری از شعبه شش تبریز آغاز و در حال حاضر در شعبه سه تبریز، اسکو، میانه و اهر در حال اجرا می باشد.

هنرمندان و نویسندگان با معرفی صندوق اعتباری هنرمندان تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار می گیرند

جعفر سمساری، با تأکید بر اینکه محدودیتی در جذب بیمه شدگان نداریم، صدور معرفی نامه از جانب صندوق اعتباری هنرمندان را لازمه بهره مندی نویسندگان، هنرمندان و خبرنگاران از معافیت های موجود در حق بیمه دانست و تصریح کرد: با توافق موجود بین سازمان تأمین اجتماعی و وزارت ارشاد، متقاضیان در صورت احراز شرایط و اخذ معرفی نامه، می توانند تحت پوشش تأمین اجتماعی قرارگیرند.

کد خبر 689860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha