افتتاح ساختمان جدید درمانگاه تخصصی بیمارستان ٢٩بهمن تبریز

خبرگزاری شبستان: مدیر درمان تأمین اجتماعی استان آذربایجان شرقی از افتتاح ساختمان جدید درمانگاه تخصصی بیمارستان ٢٩بهمن تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز،‌ جمال الدین نیکنامی، مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تبریز با تشریح اقدامات انجام یافته در بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم، با اشاره به تعداد ١٧٨۶٨٨١ ویزیت سرپایی؛٢۶١٠٣ مورد بستری،١٣٠٩٩ مورد جراحی با متوسط اقامت ٣/۵٢ در٩ ماهۀ سال ٩۶ اذعان داشت، عملکرد مدیریت درمان در همین مدت بالغ بر ۵٢٠ میلیارد تومان بوده که سهم درمان مستقیم ١۶٧ میلیارد تومان و درمان غیر مستقیم ٣۵٣ میلیارد تومان می باشد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مطالبات طرفهای قرارداد در درمان غیرمستقیم را بالغ بر ۴٠٠ میلیارد تومان در استان عنوان داشته و تصریح کرد: در بروز این معوقات، رکود اقتصادی و طرح تحول سلامت بی تأثیر نبوده است.

راه اندازی دستگاه سی تی آنژیو منطبق با آخرین تکنولوژی روز در بیمارستان عالی نسب

وی در ادامه ضمن تقسیم بندی اقدامات به کمّی و کیفی، از راه اندازی سه دستگاه رادیولوژی دیجیتال شیماتسو و بهره برداری سی تی آنژیو ١٢٨ اسلایس بیمارستان استاد عالی نسب با ارزش واقعی ١٠میلیارد تومان خبرداده و افزود، این دستگاه در شمالغرب کشور بی نظیر است و با افتتاح رسمی آن در روزهای آتی، تحولی در اعمال تهاجمی تشخیصی نظیر آنژیوگرافی صورت خواهد گرفت.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان، همچنین با عنوان نمودن استقرار مدیریت کیفیت iso٩٠٠١:٢٠١۵ در ستاد مدیریت درمان و درمانگاههای تابعه و اخذ رتبه های اول و دوم اعتباربخشی توسط بیمارستانهای تامین اجتماعی استان؛ راه اندازی سیستم pacs در این دو بیمارستان و امکان رویت اقدامات تشخیصی در تمامی مانیتورها از جمله ایستگاههای پرستاری و محیط های خارج از بیمارستان توسط پزشکان را زمینه ای برای تسریع روند تشخیص و درمان بموقع بیماران و همچنین بایگانی و بازیابی اطلاعات با قابلیت اتصال به His عنوان نمود.

دفترچه درمانی در مراکز درمانی ملکی سازمان حذف شده است

دکتر نیکنامی پروژۀ حذف دفترچه در قسمت بستری و سرپایی تمامی مراکز درمانی ملکی و ارائۀ تمامی خدمات موجود از طریق کدملی و همچنین ایجاد سیستمLDR بر اساس استانداردهای وزارت بهداشت را بعنوان اقداماتی درخور توجه یاد کرد و اذعان نمود، تشکیل پرونده برای بیماران مزمن تحت پوشش سازمان و راه اندازی سیستم ارجاع به مراکز ملکی از شهرستانهای تابعه نیز از جمله اقدامات سالجاری محسوب می شود.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان جدید درمانگاه تخصصی بیمارستان ٢٩بهمن، از پیشرفت کار عملیات ساخت مرکز بهداشتی و درمانی شهرستانهای عجب شیر و هشترود جمعا با اعتبار ١۴میلیارد تومان و تجهیز کارگاه پروژۀ درمانگاه ملکان خبر داد و اذعان داشت،: در راستای استقرار عدالت اجتماعی و بهره مندی تمامی بیمه شدگان از خدمات درمانی سازمان درمانگاههای اهر، شبستر و سراب از تک شیفته به دوشیفته ارتقاء پیدا کرده اند و بر اساس همین چشم انداز در تلاشیم شهرهای دیگر استان همچون اسکو و سهند، بستان آباد، صوفیان، هریس و کلیبر نیز درمانگاه داشته باشند.

مدیر درمان آذربایجان شرقی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد آخرین اخبار مربوط به بیمارستان ٣٢٧ تختخوابی خاوران گفت، کلیه اقدامات در سطح استان انجام شده و مقرر است احداث این بیمارستان توسط شرکت کره ای سامسونگ با قراردادی ٢٨ ماهه از زمان واگذاری انجام گردد.

گفتنی است، در ابتدای این نشست کارگاه آشنایی با قوانین و مقررات سازمان تأمین اجتماعی، ویژه اعضای خانه مطبوعات با حضور روسای ادارات وصول درآمد، بازرسی کارگاهها، امور فنی بیمه شدگان و امور فنی مستمریهای اداره کل تأمین اجتماعی استان برگزار گردید.

کد خبر 689861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha