مسؤولان حمایت جدی از برنامه‌های کانون‌های مساجد داشته باشند

خبرگزاری شبستان: صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و دین در استان آذربایجان‌شرقی بر حمایت جدی مسؤولان از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همایش بزرگداشت بیست و پنجمین سالگرد تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار است، فردا 15 اسفند از ساعت 15 در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز با حضور چهره‌های برجسته و برگزیده فرهنگی، هنری و دینی استان برگزار شود.

به همین مناسبت به سراغ برخی از متولیان فرهنگی و دینی استان رفتیم تا دیدگاه آنان نسبت به کارکرد، نقش و جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان را جویا شویم.

کانون های  مساجد بستری در شکل گیری شخصیت دینی جوانان است

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در این راستا اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد فرصت و بستری مهم در شکل گیری شخصیت دینی، اجتماعی و مکانی امن برای کسب مهارت‌های زندگی، ارتقای فرهنگ عمومی و آموزش شیوه های سالم زندگی برای جوانان و نوجوانان است.

وی با تأکید بر این‌که کارکرد کانون های مساجد در راستای احیای جایگاه حقیقی مساجد بوده است، خاطرنشان کرد: با حمایت و توسعه کمی و کیفی  این کانون ها می توان اقشار مختلف جامعه را با مفاهیم دینی، تربیتی و قرانی و نیز هنری آشنا کرد. 

تعاملات کانون‌های مساجد با دیگر نهادهای موازی گسترش یابد

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه شهرستان اهر نیز گفت: تأسیس کانون‌های فرهنگی  و هنری و کتابخانه ها در مساجد امری بسیار مبارک و لازم بود، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تجهیز و حمایت این کانون‌ها توانسته موجب جذب جوانان، دانشجویان و دانش آموزان به مساجد شود.

وی ادامه داد: امیدوارم با انعقاد تفاهم نامه با دیگر نهادهای مرتبط از جمله مرکز رسیدگی به امور مساجد، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و توجه بیشتر به برنامه ها و تقویت کتابخانه های مساجد موجب توسعه و رونق افزون تر این مراکز شوند.

جاذبه کانون‌های مساجد مهم‌ترین امتیاز این مراکز است

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه شهرستان هشترود نیز در سخنانی اظهار داشت: کانونهای فرهنگی و هنری مساجد دارای ساختار ویژه فرهنگی با جاذبیت بالا جهت جذب جوانان و نوجوانان در مسجد بوده و بستر مناسب برای تربیت دینی نسل جوان می باشد.

مسؤولان حمایت جدی از برنامه‌های کانون‌ای مساجد داشته باشند

همچنین حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه شهرستان عجبشیر اظهار داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با حضور اعضای فعال در برنامه ها مساجد می توانند نقش موثرتری در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی ایفا کنند بنابراین لازم است؛ مسئولان از برنامه های این مراکز حمایت جدی تر و مداوم داشته باشند. 

وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بایستی هماهنگی و همکاری کانون های مساجد با روحانیان و پایگاه های مقاومت بسیج، منجر به ارائه برنامه های منسجم تر در مناسبت های ملی ومذهبی و تمام برنامه های فرهنگی شده و مسؤولان کانون ها نیز ضمن هماهنگی با ائمه جمعه و جماعت منطقه خود و مشخص کردن اولویت های موضوعی برنامه های موثری را  در شهرستان اجرا کنند

 

کد خبر 693733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha