تاکید بر غبارروبی مساجد  برای حضور گردشگران نوروزی/نوروز، روز پیمان عبادت است

خبرگزاری شبستان: رئیس ستاد اقامه نماز هرمزگان با اشاره به درپیش بودن عید باستانی نوروز و گردشگرپذیر بودن استان به ویژه شهر ساحلی و زیبای بندرعباس، بر فراهم ساختن فضای مناسب برای امور عبادی مهیمانان نوروزی به ویژه نمار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن فروزان نژاد در نشست خبری با استناد به منابع روایی، اظهار داشت: در روایات از «نوروز» به عنوان روز پیمان عبادت یاد شده است.

 

وی، دید و بازدید، صله رحم، سرکشی و دلجویی از بزرگان، هدیه دادن در راه خدا و دستگیری از نیازمندان را از محسنات نوروز برشمرد و با اشاره به حدیثی نبوی، افزود: چه خوب است که هر روز، نوروز باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فروزان نژاد ادامه داد: دید و بازدیدهای نوروزی، موجب افزایش محبت بین آحاد مردم و تقویت پیوند ها، وحدت، همبستگی و همدلی می شود که این سنت حسنه باید د طول سال استمرار یابد.

 

وی همچنین به روایتی از امام صادق(ع) که فرمودند:«نوروز، روزی است که حضرت قائم(عج) ظهور می کند»، گفت: در نوروز باید منتظر باشیم که چشممان بر جمال مهدی فاطمه(عج) منور شود.

 

امام جمعه موقت بندرعباس بر گرامیداشت نوروز تاکید کرد و افزود: برخی از مناطق کشور سنت های نیکویی در ایام نوروز به ویژه زمان تحویل سال دارند ازجمله اینکه در مساجد سفره های هفت سین پهن می کنند و همه اهل محل و فامیل لحظه سال تحویل را در مسجد سپری می کنند و پس از آن به امور فقرا رسیدگی می کنند و این موضوع، سنت مبارکی است که باید توسعه و گسترش یابد.

 

وی در ادامه با اشاره به آب و هوایی بسیار خوب استان هرمزگان به ویژه شهر بندرعباس، از این استان به عنوان یکی از مراکز مهم گردشگری نوروزی نام برد و تاکید کرد: در ایام نوروز هرمزگان از صدها هزار میهمان نوروزی از سراسر کشور میزبانی می کند و انتظار است که مسئولان بخش های مختلف استان و شهرمان را برای میزبانی مناسب آماده کنند.

 

فروزان نژاد بر بررسی موارد بهداشتی مراکز رفاهی بین راهی به ویژه نمازخانه ها تاکید کرد و گفت: همه نماز خانه های بین راهی و مساجد باید برای حضور گردشگران نوروزی غبارروبی و عطارفشانی شوند.

 

وی با بیان اینکه به گونه ای مساجد و نمازخانه ها را آب و جاروب کنیم که اگر امام زمان(عج) از آنها بازدید کنند شرمنده نباشیم، افزود: در شهر بندرعباس نیز باید فضا را به گونه ای مهیا سازیم که مسافران نوروزی برای اقامه نماز و انجام امور عبادی در زحمت نیفتند.

 

مشاور استاندار هرمزگان در امر اقامه نماز اضافه کرد: دستگاه های متولی به ویژه شهرداری باید شرایط لازم را برای پخش اذان در مناطق گردشگرپذیر از جمله پارک ها و نوار ساحلی فراهم کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر به دلیل سهل انگاری متولیان بخش های مختلف، نماز میهمانان نوروزی به تاخیر افتد، پیمان الهی را نقض کرده اند.

 

 

کد خبر 694264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha