کمک به نیازمندان بیش از پیش در جامعه ترویج داده شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه یزد با اشاره به سیره حضرت زهرا(سلام الله علیها) در کمک به نیازمندان گفت: کمک به نیازمندان بیش از پیش در جامعه ترویج داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد امروز (18 اسفند) در خطبه های نماز جمعه یزد با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اظهار داشت: حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) تعابیر بسیار ویژه ای در ارتباط با آن حضرت داشته اند که نشان دهنده جایگاه بسیار عظیم و والای ایشان دارد.

وی به سیره حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در کمک به مردم به ویژه نیازمندان اشاره کرد و گفت: باید این سیره بسیار ارزشمند حضرت زهرا(سلام الله علیها) در جامعه نهادینه و ترویج شود.

 با اشاره به اهمیت وجود تقوا و توبه در سیره زندگی انسان ها، اظهار داشت: افرادی که حفظ کننده نفس خود هستند و به درگاه خداوند هم توبه و استغفار می کنند در نزد پروردگار جایگاه ویژه ای دارند.

وی ادامه داد: افرادی که در برابر خداوند خجالت می کشند که گناه کنند و جلوی گناه چشم و گوش و دهان خود را می گیرند، افرادی هستند که خود را حفظ می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ترس از خداوند را یکی دیگر از خصلت های خوب انسان های مومن دانست و گفت: این افراد همیشه خود را در محضر خداوند می بینند و در ظاهر و پنهاد از خدا می ترسد و دست به گناه نمی زند.

آیت الله ناصری یزدی گفت: خداوند در دنیا رحمان است با  این صفت عام نسبت به همه بندگانش رحمت دارد ولی رحیم صفت خداوند برای بهشتیان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس صفت رحمانیت خداوند متعال، همه افراد در دنیا از نعمات خداوند بهره مند هستند همانطوری که در تابستان باغ مومن و باغ کافر هر دو میوه می دهند و آنها از نعمات این میوه بهره می شوند.

رئیس شورای مرکزی حوزه های علمیه استان یزد خاطرنشان کرد: ویژگی چهارم افراد مومن این است که قلب سلیم و منیب داشته باشند، قلب منیب آن قلبی است که متوجه خداست و در برابر خداوند خشوع و ترس دارد و وقتی که زمینه گناه برای وی پیش می آید همه بدنش احساس ترس می کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: قرآن کریم می فرماید ما بهشت را به سراغ چنین افرادی می بریم و لفظ این آیه نشان دهنده این است که بهشت برای آنها حتمی است و در دنیا هم خداوند به آنها به صورت ویژه توجه می کند.

 

 

کد خبر 694601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha