۱۵۰ مسجد در استان همدان میزبان معتکفین خواهند بود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: ۱۵۰ مسجد در استان مرکزی پذیرای معتکفین خواهند بود و به ارائه خدمات برای انجام سنت حسنه اعتکاف می پردازند.

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان گفت: پیش‌بینی می شود 20 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در 150 مسجد استان شرکت کنند.

 

وی افزود: اعزام مبلغ و مبلغه به مکان های اعتکاف در مساجد جامع شهری و روستائی، اجرای طرح تصحیح قرائت نماز، ختم قرآن و اعزام مداحان خواهر و برادر برای مناسبت های ایام البیض است.

 

وی تصریح کرد: در بخش فرهنگی نیز خیمه‌های معرفت و ادعیه و تفسیر قرآن را خواهیم داشت و معتکفان در همه مساجد استان از اساتید اخلاق بهره‌مند خواهند شد.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم میلاد حضرت علی(ع) و محفل‌های معرفتی در رشته‌های مختلف و ... از مهم‌ترین برنامه‌ها در مساجد میزبان خواهد بود.

 

حجت الاسلام دشتکی ابراز داشت: ثبت‌نام در مراسم اعتکاف 6 ،7 و 8 فروردین خواهد بود و معتکفان می توانند از 10 فروردین در این مراسم معنوی شرکت کنند.

 

وی گفت: معتکف پس از پایان اعتکاف و بازگشت به جامعه به واسطه پرهیز از گناه و معصیت، حفظ دستاوردهای معنوی و مراقبت از اعمال و رفتار خود، درصدد تداوم این معنویت و بیمه کردن خود در برابر محرمات الهی در تمام طول سال باشد.

 

وی اظهار داشت: سنت حسنه اعتکاف که سنت پیامبر و ائمه علیهم‌السلام و شیوه بزرگان مکتب است، فرصت مناسب برای جوانان و عموم مردم است تا توشه معنوی با مناجات رب الارباب و تفکر اخذ نموده و مسیر علم و دانش را بهتر و پربارتر طی کنند.

 

وی بیان کرد: ماه رجب ماه رحمت الهی و مراسم اعتکاف یکی از اعمال بزرگداشت این ماه بزرگ و سرشار از رحمت است.

 

کد خبر 695617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha