انتشار یک هزار و ٣٤٦ عنوان کتاب در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار یک هزار و ٣٤٦ عنوان کتاب در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط غمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد محمدپور اظهار داشت: در ١١ماه نخست سال ١٣٩٦ تعداد یک هزار و ٣٤٦ عنوان کتاب منتشر شده که این آمار در 11  ماه سال گذشته یک هزار و ١٩٨ عنوان بوده و بر این اساس نشر استان با ١٢ درصد افزایش، نسبت به ١١ ماه نخست سال گذشته همراه بوده است.

وی گفت: شمارگان کتاب در ١١ ماه نخست١٣٩٦ یک میلیون و ٥٤٢ هزار و ٥٠١ عنوان بوده و این در حالی است که  تعداد شمارگان کل کتاب در ١٠ ماه نخست سال ٩٥ یک میلیون و ٣٤١ هزار و ٢٠٠ عنوان بوده است که در مقایسه با سال گذشته  و در خصوص شمارگان کتاب‌ها رشد١٢ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: از نظر تعداد تالیف در ١١ ماه نخست سال ١٣٩٦، تعداد یک هزار و ١٤٤ عنوان کتاب تالیف شده‌اند، که در مقایسه با تالیفی‌های 10ماه سال ٩٥ که یک هزار و ٤٩ عنوان بوده، با افزایش ٩درصدی مواجهیم.

وی افزود: ٢٠٢ عنوان کتاب در سال ٩٦ ترجمه شده است که این رقم در سال ٩٥  یکصد و چهل و نه عنوان بوده ، و از این حیث  ضریب تغییرات  سال١٣٩٦ نسبت به سال گذشته ٣٦ درصد است.

این مقام مسئول گفت: در ١١ ماه سال ٩٦ تعداد چاپ اول یک هزار و ١٥١ مورد  است که این رقم در 10 ماه سال ٩٥ یک هزار و چهار  عنوان بوده که با این احتساب  ١٥ درصد افزایش داشته است.

محمدپور اعلام کرد: بر اساس این آمار، از نظر تجدید چاپ در ١١ ماه نخست سال ١٣٩٦، تعداد ١٩٥ عنوان کتاب بیش از یک بار به چاپ رسیده‌­اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: کتاب‌های منتشر شده در بازه زمانی مورد بررسی از سوی ١٣٣ ناشر انتشار یافته که از این تعداد ١٢٢ ناشرو ١١ مورد هم ناشر مولف بوده‌اند.

وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده در 11 ماه سال ١٣٩٦ از کل یک هزار و ٣٤٦ عنوان کتب منتشره در سطح استان، بیشترین پراکندگی جغرافیایی انتشار کتاب‌ها با یک هزار و ٢٦٥ عنوان در تبریز روی داده و بعد از آن شهرهای اهر با ٢٨ عنوان، بناب٢٧، مراغه ٢٠، میانه ٢، مرند ٢ و هشترود ٢ عنوان کتاب منتشره را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر 696636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha