ضرورت توجه به تهدیدات سایبری در حوزه نظام پولی و بانکی کشور

خبرگزاری شبستان: مدیر امور فناوری بانک ملت با اشاره به ضرورت توجه به تهدیدات در حوزه سایبری بانکی کشور گفت: از نقاط آسیب‌پذیر در اقتصاد کشور هستند که هرگونه اختلاف در این نظام صدمات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، تبریزی، مدیر امور فناوری بانک ملت در همایش پدافند غیرعامل در نظام بانکی و مالی گفت: بانک ها از نقاط آسیب پذیر در نظام اقتصادی هستند که هرگونه اختلال در نظام پولی و بانکی می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد و اثرات مخربی را در اقتصاد کشور بر جای بگذارد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد تغییر نظام مالی کشور از بستر کاغذی به سایبر بودیم، گفت: در حال حاضر روزانه 120 میلیون تراکنش در شبکه بانکی الکترونیک صورت می گیرد که نشاندهنده وابستگی ما به شبکه الکترونیکی بانکی است.

 

مدیر امور فناوری بانک ملت ادامه داد: بکارگیری تکنیک های تخصصی در این حوزه می تواند از خدمات جبران ناپذیر جلوگیری کند و در این مسیر بانک مرکزی به عنوان سکاندار نظام بانکی می تواند اقدامات نظارتی و مدیریتی خود را افزایش داده و سطح مخاطرات در سامانه های بانکی الکترونیکی را کاهش دهد.

 

تبریزی اظهار کرد: پدافند غیرعامل در تجهیز زیرساخت های حیاتی کشور نقش اساسی دارد، به همین منظور این همایش با هدف آشنایی مدیران و کارشناسان مالی با شیوه های مقاوم سازی زیرساخت های پولی و مالی برگزار شد تا بتوانیم با تمرکز بر این حوزه ها بر تقویت زیرساخت های پولی و بانکی اقدام کنیم و در مواقع تهدیدات در سیستم بانکی آماده باشیم.

 

تبریزی اظهار کرد: این همایش در 10 محور و پنل تخصصی برگزار می شود که یکی از آیتم های آن امنیت سیستم های بانکی است.

 

 

 

کد خبر 693932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha