بازدید ۷ هزار نفر از مقبره الشعرای تبریز

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مقبره الشعرای تبریز میزبان هزاران نفر از میهمانان نوروزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد استان، محمد محمدپور در حاشیه نشست ستاد سفرهای نوروزی استان اظهار داشت: ٦ هزار و ٨٢٧ نفر در این مدت از مقبره‌الشعرا بازدید کردند که بیشترین بازدید مربوط به سوم فردین ماه با ٢ هزار و ٧٤٣ نفر بازدیدکننده است.

وی با اشاره به آمادگی ٥٦ امامزاده در استان برای پذیرایی و ارائه خدمات به زائران ادامه داد: همچنین ٤٩ مسجد در تبریز و ٦١ مسجد در شهرستان‌ها آماده ارائه خدمات به نمازگزاران است.

محمدپور اظهار کرد: ٥٧ نمازخانه در پارک‌ها و اماکن گردشگری نیز فعال است و همچنین برای اولین بار ١٣٠ کانون فرهنگی و هنری و کتابخانه مساجد در ایام نوروز برای ارائه خدمات فرهنگی به مسافران اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی درباره فعالیت سینماهای استان در تعطیلات نوروز گفت: فیلم‌های مختلف در ٧ نوبت در سینماها در حال اکران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: همچنین برای سفره‌خانه‌های معرفی شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مجوز اجرای موسیقی زنده صادر شده است.

وی اظهار کرد: مقبره‌الشعرا، خانه پروین، موزه کاریکاتور و بهتونی از جمله اماکن فرهنگی مورد توجه گردشگران در طول تعطیلات نوروزی است.

براساس این گزارش یکی از معروف ترین محلات تاریخی تبریز، محله سرخاب است که بنای مقبره‌الشعرا (آرامگاه شاعران) یکی از گورستان‌های تاریخی شهر تبریز در این محل واقع شده‌ است.

کوی سرخاب به دلیل انتساب به شاعران نامی، ارج و قرب بسیاری در بین مردم داشته است به طوری که زندگی در آن و حتی دفن شدن در این کوی معروف، آرزوی بسیاری از بزرگان محسوب می‌شد.

بنای مقبره‌الشعرا هم‌ اکنون در پیرامون تکیه حیدر در تقاطع خیابان‌‌های ثقه‌الاسلام و عارف شهر تبریز واقع شده‌ است و در ضلع شرقی بقعه سید حمزه و مقبره قائم مقام و ملاباشی قرار دارد.

کد خبر 697075

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha