انتخاب تبریز به عنوان مرکز مطالعات جاده ابریشم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که تبریز به عنوان مرکز مطالعات جاده ابریشم انتخاب شده است، گفت: مطالعات جاده ابریشم از خرداد ماه سال آینده در تبریز آغاز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از اقدامات و برنامه های ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی استان پرداخت و اظهار داشت: مطابق این طرح ۲۱ شهرستان تحت پوشش این برنامه خواهند بود.

وی با بیان این‌که برگزاری نوروزگاه مشترک با جمهوری آذربایجان در دهم فروردین ماه برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود، که نوعی خلاقیت و نوآوری در جذب گردشگر خواهد بود، ضمن این‌که امسال ۲۳ موزه از نظر ظاهری برای سال جدید برای خدمت‌رسانی بهتر به گردشگران آماده شده است.

آبدار با اشاره به این‌که ۶۲ نوروزگاه‌ مشترک در سراسر استان برگزار خواهد شد، گفت: سال جاری ۴ میلیون گردشگر داخلی در استان داشته‌ایم که ۴۶۱ هزار گردشگر خارجی نیز به استان ثبت شده است؛ بر این اساس شاهد رشد ورود گردشگران به استان بوده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با انجمن هتل‌داری و رستوران‌ها داشته ایم که بر اساس آن 40 درصد تخفیف به گردشگران در ایام نوروز ارائه خواهد شد که از ۱۵ روز قبل این موضوع به اتحادیه‌ها ابلاغ شده است.

وی همچنین از برپایی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در راستای انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش خبر داد و گفت: طبق تفاهم‌نامه با اتاق بازرگانی و کمیسیون فرش آن،  تور تخصصی فرش و تورهای تخصصی صنعتی و بازدید از کارخانه‌ها را خواهیم داشت.

آبدار با بیان این‌که تبریز به عنوان مرکز مطالعات جاده ابریشم انتخاب شده است، گفت: بعد از بازدید شرکت جایکا از استان‌های مختلف کشور؛ تبریز به عنوان مرکز مطالعات جاده ابریشم انتخاب شد که این شرکت از خرداد ماه سال آینده مطالعات خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی، گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که وجود بازار تاریخی تبریز با ثبت جهانی یونسکو نقش موثری در توسعه جاده ابریشم خواهد داشت، افزود: یکی از روستاهای با ظرفیت زیاد به جایکا معرفی خواهد شد تا در کنار مطالعات و توسعه جاده ابریشم روستای بوم گردی به جهان معرفی شود.

وی در پایان از وجود ۱۸۰۰ ابنیه تاریخی در استان خبر داد و با تقدیر از مساعدت و نگرش مثبت امام جمعه تبریز نسبت به موضوع ارک علیشاه اظهار داشت: موضوع کف‌سازی ارک علیشاه با اهتمام امام جمعه تبریز تا اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و ساختمان فتح الله اوف نیز بعد از مناقصه اقدامات مرمت شروع خواهد شد.

کد خبر 696637

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha