در نوروز از فضای مجازی فاصله بگیریم/ صله رحم؛ سنت زیبای مهرورزی

خبرگزاری شبستان: کارشناس علوم اجتماعی با تاکید بر مدیریت استفاده از شبکه اجتماعی گفت: در مناسبت هایی نظیر نوروز که فرصت زیادی برای دیدارهای چهره به چهره وجود دارد کمی از فضای مجازی فاصله بگیریم.

سمیه احمدزاده، کارشناس علوم اجتماعی و رفتار شناس در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی شبستان با تاکید بر مدیریت استفاده از شبکه های مجازی،‌گفت: در مناسبت هایی نظیر نوروز که فرصت زیادی برای دیدارهای چهره به چهره وجود دارد باید کمی از فضای مجازی فاصله بگیریم و به دیدارها و تعاملات حقیقی بپردازیم.

 

وی، صله رحم را یکی از سنت های زیبای انسانی و اسلامی عنوان کرد و افزود: مناسبت های ملی و مذهبی نظیر نوروز، فرصت بسیار مغتنمی است که خانواده ها،‌ سنت حسنه صله رحم را به جای آورند.

 

احمد زاده خاطرنشان کرد: ابزارهای نوین ارتباطی نظیر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی شرایطی فراهم کرده است که افراد ترجیح دهند به جای دیدارهای چهره به چهره از وسایل ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی مجازی به تعامل با یکدیگر بپردازند.

 

استاد دانشگاه با اشاره به سنت ها و آیین نوروزی گفت: با آمدن نوروز و آغاز سال جدید، مردم تمام بدی ها، قهرها و جدایی ها را کنار می گذاشتند و سال جدید را با آشتی، دوستی و محبت و عشق شروع می کردند که این امر به تحکیم روابط میان خانواده ها کمک می کرد.

 

وی با اشاره به آثار و پیامدهای فضای مجازی بر آیین ها و سنت ها خاطرنشان کرد: نباید فرصت کنار هم بودن را به بهانه استفاده از فضای مجازی و سرعت در تعاملات اجتماعی از دست بدهیم و بهتر است در ایامی نظیر نوروز که زمان نو شدن طبیعت نیز می باشد، رویکردمان را تغییر دهیم و از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اندکی فاصله بگیریم.

 

کارشناس علوم اجتماعی و رفتار شناس با اشاره به احادیث و روایات درخصوص اهمیت صله رحم و تاثیر آن بر بهبود کیفیت زندگی افراد گفت: مروری بر بیانات معصومین و بزرگان اندیشه و منش اسلامی گویای این حقیقت است و اینکه این مقوله چه تأثیرات شگرفی در زندگی انسان داراست.

 



 

 

 
 
 

کد خبر 696860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha